بیش از ۶۰۰ تشکل و انجمن ملی زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران فعالیت دارد

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ تشکل و انجمن ملی زیرمجموعه این اتاق در سطح کشور فعالیت می‌کند.

سید جواد زمانی معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:بیش از ۶۰۰ تشکل و انجمن ملی زیرمجموعه این اتاق در سطح کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱۸ تشکل و حدود ۴۰۰ انجمن ملی فعال زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران فعالیت مستمر دارند.

وی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعتبار و ماهیت خود را از تشکل‌های قوی و برنامه‌محور می‌گیرد تا بتواند برای هر صنفی تشکل مخصوص خود را براساس قانون فضای کسب‌وکار فعال کند که این تشکل‌ها به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد (NGO) در کمک به اقتصاد بخش خصوصی کمک کنند.

زمانی تصریح کرد: هم‌اکنون با تشکیل و فعالیت انجمن‌هایی که در استان‌های کشور معرفی شده و مراحل قانونی را سپری کرده‌اند موافقت می‌شود و در جلسات با رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌های مختلف بر اهمیت توجه به این انجمن‌ها تاکید می‌شود.

وی با اشاره به تلاش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای جلوگیری از تشکیل و فعالیت انجمن‌های موازی یادآور شد: هر انجمن که در پنج استان کشور تشکیل و فعال شده باشد می‌تواند برای ثبت ملی اقدام کند.

زمانی با اشاره به تلاش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای مدیریت انجمن‌های قانونی زیرمجموعه اظهار داشت: هم‌اکنون انجمن‌ها در بیشتر استان‌های کشور تشکیل و فعال شده است و مدیریت انجمن‌های ملی و استانی با هدف انسجام، هماهنگی و فعالیت بیشتر در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار