سفر صدراعظم آلمان به تل آویو و قاهره

اولاف شولتس قرار است فردا به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا از همان ابتدای دور جدید منازعه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر حمایت همه جانبه خود را از تل آویو ابراز داشتند. سفر مقامات ارشد آمریکا به سرزمین‌های اشغالی آغاز سفر سایر مقامات غربی به تل آویو محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع آگاه امروز (دوشنبه) اعلام کردند اولاف شولتس، صدراعظم آلمان قرار است فردا طی یک سفر رسمی به تل آویو سفر کرده و سپس برای دیدار با مقامات مصری راهی قاره شود. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده شولتس پس از دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن در برلین در روز سه شنبه، به طور مستقیم راهی تل آویو خواهد شد. 

ران پروسر، سفیر رژیم صهیونیستی در برلین درباره این سفر گفت: این سفر به معنای واقعی نشان دهنده همبستگی است. این نخستین سفر یک صدراعظم به اسراییل پس از حملات حماس است و ما این موضوع را بسیار بااهمیت می‌دانیم. 

دفتر صدراعظم آلمان پیرامون این سفر اعلام کرد هدف از این سفر اعلام همبستگی با اسراییل، گفتگو پیرامون شرایط امنیتی منطقه، و جلوگیری از گسترش منازعه در خاورمیانه است. نکته اصلی گفتگوی دائمی با تمامی طرف‌ها به منظور جلوگیری از تشدید تنش هاست. 

شولتس در این باره می‌گوید: حمله حماس یک اقدام تروریستی و غیرمسئولانه بود که تبعات وحشتناکی به بار آورد. به همین دلیل است که اسراییل حق دارد از خود دفاع کند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار