مقام سابق اتریش: بحران در خاورمیانه مهمتر از اوکراین است

وزیر خارجه سابق اتریش در مصاحبه‌ای تاکید کرد بحرانی که در غرب آسیا جریان دارد خیلی مهمتر از اوکراین است.

کارین کنایسل، وزیر امور خارجه سابق اتریش، در حاشیه هفته انرژی روسیه درباره تشدید درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت که بحران خاورمیانه یک مشکل جهانی تر از وضعیت اوکراین است.

براساس گزارش ریانووستی، او در ادامه گفت: اکنون ما می‌بینیم که چگونه توجه رسانه‌ها به این بحران معطوف شده است. وقتی اتفاقی در آنجا رخ می‌دهد، همه از اندونزی تا بورکینافاسو به خیابان‌ها می‌آیند.

وزیر خارجه اتریش طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ گفت: «آمریکا واقعا از سال ۱۹۷۳ به طور شدیدی در (موضوع رژیم صهیونیستی و فلسطینیان) دخالت داشته است. آن زمان کیسینجر بود که نقش میانجی را برای سیاست خارجی آمریکا در قبال اسرائیل ایجاد کرد».

او در ادامه افزود:  پوتین به درستی درباره شکست واضح سیاست خاورمیانه‌ای واشنگتن به مدت ۵۰ سال صحبت کرد، با توجه به آنچه در عراق، سوریه و لیبی اتفاق افتاده است و در پرونده فلسطین (آمریکا) شکست خورده است.

 در بخشی از عملیات طوفان الاقصی برای پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی که توسط مقاومت فلسطین انجام شد، اسرائیل صبح روز ۷ اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. نیروهای مقاومت وارد مناطق مرزی در جنوب اراضی اشغالی شدند. از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست عملیات شمشیر آهنین را در نوار غزه آغاز کردند.

چند روز پس از این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. این رژیم همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و گفت: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.

 تعداد کشته شدگان غیرنظامی از هر دو طرف از هزار نفر گذشت و هزاران فلسطینی مجروح شدند. بنابر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه هفته اخیر، به هزار و ۹۰۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

گفتنی است که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار