خطیب جمعه کرمان تأکید کرد:

لزوم حساسیت مردم و مسئولان در مقابل بی حجابی

خطیب جمعه کرمان گفت: مسئولان در مقابل بی حجابی بر اساس وظایف قانونی خود حساس باشند و مردم با زبان امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری کنند.

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی خطیب جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در جمع نمازگزاران همگان را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: تقوا نخستین مرحله مقابله با دشمن درونی مثل نفس است و در حقیقت سپر به دست گرفتن درمقابل گناهان، افکار غلط، تصمیمات نادرست، غفلت و خودخواهی‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: وقتی که تقوا را رعایت کردیم، سپس نوبت عملیات هجومی می‌رسد؛ یعنی رعایت کنیم گناه انجام ندهیم و واجبی از ما ترک نشود و لازمه آن این است که واجبات و محرمات را بشناسیم و ترک نکنیم.

حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: مرحله بعد جهاد با نفس است؛ یعنی مرحله هجومی، جهاد با نفس اولین هجوم است به نزدیکترین سنگر دشمن یعنی هوا و هوس‌ها و کسانی که در مرحله تقوا موفق شوند و درمرحله جهاد با نفس خوب عمل کنند آماده می‌شوند برای مرحله بعدی که جهاد است و در مرحله بعدی جهاد با هوای نفس دیگران است.

وی بیان داشت: جهاد تببین و جهاد کبیر سخت است؛ ولی باید انجام داد باید زبان دیگران را یاد گرفت و با منطق و حق، تببین و توضیح دهیم.

خطیب جمعه کرمان گفت: پیامبران، امامان و علما کارشان تببین است که در این مسیر آسیب‌ها می‌بینند سختی‌ها می‌کشند، ولی کوتاهی نمی‌کنند وظیفه ضرورری عینی و واحب برای همه ما این است تببین گر و روشنگر باشیم و لازمه آن این است مطالب برای خودمان روشن و اول خودمان توجیه شویم.

وی افزود: جهاد اصغر نیز جنگ و جهاد در جبهه نظامی است که جهاد امنیتی و اقتصادی و علمی نیز دارد و تقویت کننده جهاد نظامی است.

حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: در این مرحله نیز باید هجومی عمل کرد و نباید اجازه دهیم دشمن فرصت پیدا کند و به ظاهر این جهاد سخت‌تر است.

 

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفته ای که گذشت در تاریخ اسلام و معاصر یک هفته استثنایی بود و آنچه که اتفاق افتاد از انقلاب اسلامی که انقلاب اسلامی انفجار نور بود.

وی افزود: صدور انقلاب یعنی صدور روحیه انقلابی در مردم مسلمان و  منطقه،  مردمی که از مرگ می ترسند و حاضر نبودند جان خود را به خطر بیندازند از انقلاب اسلامی یاد گرفتند که مسئله مرگ را یک بار برای همیشه برای خود حل کنند، کسانی که خیال می کنند مرگ‌پایان کار است و مردن فناست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به ما یاد داد که بایستیم،  مقاومت کنیم و دشمن به خیال خودش فکر می کند اگر ازهمین راه وارد شود وکشتار را زیاد کند به اهدافش می رسد  اما مردم ما با انقلاب اسلامی نشان دادند مرگ شهادت است.

خطیب جمعه کرمان گفت: وقتی مسئله مرگ حل شد، رژیم منحوس آمریکایی و  اسراییلی شاهنشاهی فشار را زیاد کرد و آن  کشتار را انجام داد، همچنین در فاجعه مسجد جامع کرمان حادثه ترس و وحشت را انجام داد، دشمن چه ترس و وحشتی راه انداخت اما کار استمرار پیدا کرد و  پیروزی به انقلاب اسلامی منجر شد.

وی تصریح کرد: تمام سلاح دشمن ترس از مرگ بود؛ ولی نتوانست آن را به ما تحمیل کند و شهدای ما به استقبال مرگ رفتند و بعد از ۸سال دشمن برگشت اما هیچ چیز به دست نیاورد‌.

حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: در طول این سال ها فتنه ها و حوادث گوناگون و  این کشتارها در فلسطین و عزه تازه نیست و   ۷۵سال ادامه دارد؛ اما  روحیه از خودگدشتی،  فداکاری همراه با تدبر،  تفکر و جهاد علمی تازگی دارد و  فکر ایرانی و اسلامی هر کجا باشد آن جبهه پیروز است.

وی افزود: اکنون این فکر در غزه وجود دارد  که خودش ابتکاراتی به خرج می لحظه کشته و دهد که دنیا را حیران می کند؛ اما دشمن فشار را زیاد کرده و هر لحظه بمباران است و هر زخمی های فراوانی دارد.

حجت الاسلام شیخ بهایی افزود: آمریکایی ها به زودی پشیمان خواهند شد، مانند  این ضربه ای که این هفته خوردند جوری آبروی نظام امنیتی و اطلاعاتی و  اسرائیل را بردند که هر کار کنند به وضعیت سابق بر نمی گردند که  دشمن از این وضعیت جا خورد و این پیروزی را به مظلومان فلسطین تبریک می گوییم که فتح الفتوح است.

 وی افزود: امروز ما با راهپیمایی موضع حمایتی  خود را از فلسطین اعلام می کنیم و شعارهای مرگ بر اسراییل و امریکا یک دعا است و خدا وعده داده که دعا را اجابت می کند.

خطیب جمعه کرمان گفت: ما با شرکت در تظاهرات و  کمک های نقدی به وسیله هلال احمر تلاش می کنیم تا این کمک ها را ازراه مطمئن به دست مردم فلسطین برسانیم و درکنارشان باشیم.

وی بیان داشت: دشمن از رسانه های خود درحال تزریق تحلیل های غلط از جهاد تببین است و هرکس در هر لباسی و در هر جایگاهی به هر شکلی از غاصبان و متجازوان جنایتکار حمایت کند در جبهه آنهاست و هر برخوردی که با آنها شود بااین دنباله رو ها همین برخوردها لازم است.

حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: افرادی که در  جهاد علمی حضور دارند کارهای علمی را به سرعت پیش ببرند و ما انتخابات را پیش رو داریم، بهترین ها را انتخاب کنیم، رقابت جدی باشد و امنیت و سلامت انتخابات برای ما خیلی مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئولان و مردم برنامه ریزی کنند، مراسم سالگرد شهید حاج قاسم آنجور که شایسه حضرت زهرا و حاج قاسم است برگزار شود.

حجت الاسلام شیخ بهایی افزود: درمقابل مساله بی حجالی عادت نکنیم و مسئولین براساس وظایف قانونی خود دراین حوزه حساس باشند و مردم در زمینه جهاد تببین و با زبان امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر بی حجاب