دعوت امام جمعه کرمان از احزاب و جریان‌ها برای حضور حداکثری در انتخابات

امام جمعه کرمان از احزاب و جریان‌های سیاسی خواست، تلاش کنند انتخابات با مشارکتی حداکثری برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلای امام علی علیه السلام برگزار شد، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با بیان سخنی از امام علی (ع) در باب اهمیت و جایگاه تقوا در جامعه گفت: امام علی علیه السلام فرمود "امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ چرا که ترک آن بازتاب بدی داشته و بدی‌ها و اشرار را بر جامعه حاکم می‌کند."

او افزود: پس از پیامبر اکرم (ص) نیز در هنگامه ای که امر به معروف در جامعه ترک شد، جامعه اسلامی به سمت سقوط رفت و اشراری مانند بنی‌امیه و بنی‌عباس بر آن حاکم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حوادث انقلاب اسلامی مانند حوادث صدر اسلام و نهضت حسینی است که بر پیامبر (ص) و امام حسین (ع) تحمیل کردند، تصریح کرد: امام حسین (ع) قیام کرد تا دین خدا احیا شود و اسلام را از وجود خواص باطل جامعه نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه به عزاداری امسال مردم در ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: مردم در مراسم عزاداری امسال با توجه تبلیغات سوء دشمن حضور گسترده‌تری داشتند.

او با اشاره به اینکه دشمن تلاش کرد عزاداری‌ها را ناامن جلوه دهد، گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور و استان کرمان تلاش کردند تا این مراسم با امنیت کامل برگزار شود و اکنون جا دارد، از همه آن ها قدردانی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهدا به بهترین نحو ممکن مجاهدت کردند و نام نیکی از جهاد و شهادت به یادگار گذاشتند.

او در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه ماموریت مجلس فعلی شورای اسلامی در حال اتمام است و به انتخابات نزدیک می‌شویم، افزود: پیش ثبت‌نام کاندیدا‌ها هفته آینده آغاز می‌شود و افرادی که توانایی و تجربه دارند و دلداده نظام جمهوری اسلامی هستند، باید ثبت‌نام کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی باید تلاش کنند تا انتخاباتی با مشارکت حداکثری در کشور برگزار شود، گفت: انتخابات فصل آزمون خواص و جریان‌های سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به روز خبرنگار به عنوان یکی از رویدادهای در پیش رو اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران بیان داشت: خبرنگار در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار دارد و وظیفه اش در این خصوص سنگین و مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.