امکان ارسال کمک‌های بین‌المللی به زلزله‌زدگان افغانستان از مرزهای خراسان‌رضوی فراهم شد

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: مرزهای زمینی و هوایی این استان برای ارسال کمک‌های امدادی سازمانهای بین‌المللی به زلزله‌زدگان هرات افغانستان آماده است.

احمد معصومی فر رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی آماده ارائه خدمات کامل از گمرکات و مرز‌های استان به سازمان‌های امدادی بین المللی و پزشکان بدون مرز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و مرز زمینی دوغارون تایباد است.

او افزود: از روز یکشنبه پنج گروه مجهز امدادی با سگ‌های زنده یاب از ایران به مناطق زلزله زده هرات افغانستان اعزام شده و تقریبا از همه روستا‌های منطقه بازدید کرده اند و تا پایان وقت دوشنبه امدادرسانی اضطراری را در منطقه انجام داده اند.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی ادامه داد: هنوز هیچ مصدوم و مجروحی به ایران اعزام نشده و سیاست این است که کمک‌های پزشکی در محل به مجروحان ارائه شود، در این راستا نیز بسیاری از مجروحان به صورت سرپایی توسط تیم‌های امدادی کشورمان در محل درمان و مرخص شده اند.

معصومی فر بیان کرد: با توجه به وجود مراکز درمانی کافی در منطقه هرات و عدم درخواست مقامات طالبان، اقدامی برای برپایی بیمارستان صحرایی نشده است، هر چند نیرو‌های امدادی کشورمان آمادگی کامل برای برپایی بیمارستان صحرایی را دارند.

او تصریح کرد: سیاست امدادی ما این است که در صورت درخواست کمک از سوی مقامات افغانستان هرگونه کمک مورد نیاز را به مردم آسیب دیده از زلزله برسانیم، اما هنوز مقامات افغانستان اعلام نیازی برای ارسال کمک‌های بین المللی نکرده اند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین آمادگی کامل برای ارسال کمک‌های غذایی برای منطقه وجود دارد، البته بخشی از این نوع کمک‌ها به هرات ارسال شده و اکنون تحت مدیریت سرکنسول ایران در هرات در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.