بیش از ۱۰۶ هزار کشاورز گیلانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان گفت: از سال ۸۴تا کنون بیش از ۱۰۶ هزار کشاورز گیلانی تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

یزدان شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته  روستا گفت: بیشترین تولیدات در روستا است لذا روستا نشینان باید در رفاه اجتماعی قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از سال ۸۳ در کشور تشکیل شد گفت: این طرح با هدف اجرای تحت پوشش قرار دادن ۱۰ میلیون خانوار واجد شرایط در روستاها و مناطق عشایری و شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می باشد  که از این مجموع ۴۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر برای عضویت سهم گیلان است. 

وی گفت : از سال ۸۴ تا کنون ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ خانوار تاکنون عضو این  صندوق قرار گرفتند. 
شعبانی افزود: استان گیلان از حیث آمارتعداد اعضا تحت پوشش در کشور رتبه ۸ استانی قرار دارد.‌

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان گفت: مبارزه با آسیب های اجتماعی، رفع ترس و نگرانی، مبارزه با ناهنجاری های خانوادگی، حفظ کرامت و منزلت پیشکسوتان و سالمندان ، تامین کریمانه خانواده سرپرست از دست داده و تقویت رابطه سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل از اهداف این صندوق است.‌
شعبانی گفت: دریافت حقوق باز نشستگی، دریافت حقوق از کار افتادگی، دریافت مستمری ناشی از فوت از مزایایی عضویت این صندوق است که ۷۰ درصد هزینه  این بیمه را دولت پرداخت می کند.

وی در پایان به حمایت از جوانی جمعیت اشاره کردو گفت : بانوان روستایی که دارای سه فرزند هستند به صورت رایگان عضو این صندوق خواهند شد.

برچسب ها: بیمه ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.