جشنواره فیلم کودک و نوجوان هویت فرهنگی اصفهان

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان، بخشی از هویت فرهنگی و هنری اصفهان است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فیلمسازان ایران و دنیا جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را به نام اصفهان زیبا می‌شناسند و امسال بیست‌وسومین دوره‌ای است که جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می‌شود.

مجید زین‌العابدین، از این رویداد بین المللی بعنوان جشنواره‌های معتبر جهان یاد کرد و افزود: در این دوره از جشنواره، بزرگداشت منوچهر والی‌زاده و بهرام دهقان‌یار و نکوداشت ایرج تقی‌پور و آرش میراحمدی برگزار خواهد شد.

او در خصوص جزئیات آثار جشنواره سی‌وپنجم فیلم‌های کودک و نوجوان نیز گفت: ۵۵۹ اثر شامل ۳۵۹ اثر از فیلم‌سازان داخلی و ۲۰۰ اثر از فیلم‌سازان ۳۹ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت در بخش ملی ۱۴ فیلم سینمایی بلند، ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و ۱۲ فیلم پویانمایی در بخش ملی حضور خواهند داشت.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اعلام اینکه در بخش بین‌الملل نیز ۱۳ اثر بلند داستانی از کشور‌های مختلف حضور دارند، همچنین یک فیلم به جهت کیفیت و محتوای مناسبی که داشت، در بخش خارج از مسابقه نمایش داده خواهد شد، افزود: ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی در بخش کوتاه بین‌الملل و در مجموع در بخش رقابتی جشنواره ۶۲ فیلم حضور خواهند داشت.

زین‌العابدین افزود: فیلم‌های این دوره از جشنواره در دو پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ برای داوران کودک و نوجوان اکران می‌شود و سینمای سوره روزانه در ۴چهار نوبت برای مهمانان اکران اثر دارد.

او ادامه داد:سینما‌های مربوط به اکران‌های مردمی نیز در ایام برگزاری جشنواره، روزانه دو نوبت به اکران آثار می‌پردازند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: در جشنواره علاوه بر بخش‌های هنری که جوایزی به آن اختصاص می‌یابد، چند بخش ویژه مضمونی از جمله جایزه ویژه ابونصر فارابی، شهید بهنام محمدی، صنایع خلاق و خانواده شاد نیز خواهیم داشت.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار