بازسازی پارک‌های قدیمی در دستور کار شهرداری زاهدان/ استفاده از پساب راهکار توسعه فضای سبز

شهردار کلانشهر زاهدان با اشاره به طرح بهسازی بوستان‌های قدیمی، اظهار کرد: یکی از اقدامات و فعالیت‌های مهم شهرداری رسیدگی به بوستان‌های قدیمی و بهسازی آن‌ها در کنار توجه به پارک‌ها و بوستان‌های جدید است.

محمدامیر براهویی  تأکید کرد: رسیدگی به پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر در مرحله اول علاوه بر تغییر چهره شهری می‌تواند آرامش روانی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

وی افزود: برای توسعه، بازسازی و بهسازی فضا‌های سبز فعالیت‌های با کیفیتی را از جمله بهسازی و بازسازی کامل پارک‌های قدیمی سطح شهر مانند بلوچ، نور، جام‌جم ۱۶، قدس ۱۲، قدس و فدک را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار کلانشهر زاهدان ادامه داد: رونق پارک‌های محله‌ای از دیگر فعالیت‌های شهرداری در بحث ارتقای وضعیت فضای سبز شهر است که در این زمینه در کنار بهسازی و توسعه فضای سبز پارک‌های بزرگ و تفرجگاه‌ها، رسیدگی به پارک‌های محله‌ای نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز اصلی شهرداری بر استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز است، گفت: امروزه پساب تصفیه شده حاصل از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به عنوان یک منبع جدید و دائمی مورد توجه کارشناسان برای جبران کمبود آب قرار گرفته و راهکاری برای توسعه همگون فضای سبز به شمار می‌رود.

براهویی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری پساب در کلانشهر زاهدان انجام شده، اظهار کرد: تا سال گذشته یک منطقه با ۲۰ ظرفیت از موضوع پساب استفاده می‌کرد که با روند رو به رشد در این زمینه امسال در چهار منطقه استفاده از پساب در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌ها و افزایش «EC» آب چاه‌ها اصلی‌ترین موضوعی که به توسعه فضای سبز زهدان کمک کند استفاده از پساب شهر است.

شهردار کلانشهر زاهدان خاطرنشان کرد: ایجاد فضا‌های شور و نشاط برای مردم اولویت دارد در این زمینه ساخت گذر‌های سلامت در دستورکار بوده که در خیابان جمهوری، بلوار ولایت و کوهستان پارک انجام شده، افزون بر آن ساخت ۲ گذر سلامت دیگر نیز از دیگر اقدامات این شهرداری هست تا زیست‌های شبانه در زاهدان افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار