افتتاح فاز اول بهسازی محله حسن آباد زابل

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال همزمان با هفته روستا و عشایر، از ۶۸ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

بیک مداح ضمن تبریک ۱۵ مهرماه روز عشایر و روستائیان به این قشر پرتلاش گفت:تنوع و تعداد طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان امید بخش بوده و توجه به روستا‌ها نیز در اولویت خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه افزود: در سال‌های اخیر علاوه بر مقاوم سازی مسکن و اجرای طرح هادی که ازوظایف داتی و ماهوی بنیاد مسکن است، با عنایت به توانمندی‌های این نهاد و دارا بودن تجربیات و نیروی انسانی قابل، وظایف و مسئولیت‌های جدیدی برای بنیاد تعریف شده از جمله برنامه ریزی و اجرای طرح‌های آبادانی منظومه‌های روستایی در کشور و در استان منظومه روستایی تفتان، مطالعات خاک شناسی و مقابله با فرسایش آبی خاک در مناطق مستعد سیل در جنوب استان در ۱۱ روستای دشتیاری و چابهار و نیز ایمن سازی ۷۵ هوتک در ۴۴ روستا اشاره داشت.

وی افزود: تا کنون برای ۳ هزار و ۲۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه طرح هادی روستایی صورت گرفته و در سال جاری نیز تهیه طرح و بازنگری طرح هادی در ۴۴۷ روستا در برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در صورت تامین اعتبار به مرجله اجرا خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: اجرای طرح هادی در دوسال اخیر هم شتاب گرفته است، به گونه‌ای که از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تا کنون ۷۵۰ روستا اجرای طرح هادی انجام گرفته و این رقم در یکسال اخیر در ۱۶۰ روستا بوده است.

بیک مداح خاطر نشان کرد: پروژه‌های شاخص آسفالت نیز در شهر‌های شمال و جنوب استان در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به آسفالت ۴۰۰ هزار مترمربع در ۱۱ محله زابل، آسفالت ۲۱۰ هزار متر مربع در ۲۵ روستای ایرانشهر و بمپور و اجرای آسفالت در ۱۴۳ هزار مترمربع از معابر حاشیه شهر چابهار اشار داشت.

وی ادامه داد: در موضوع صدور سند روستایی ۹۸ هزار و ۵۰۰ جلد از ابتدای تاسیس بنیاد تا کنون صادر شده که تنها ۱ هزار و ۵۰۹ جلد آن مربوط به یک سال اخیر است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مسکن روستایی همه تلاش‌ها بر آن است تا به حداکثر مقاوم سازی در روستا‌ها دست یافت و برای تحقق این هدف تا کنون بالغ بر ۱۲۵ هزار واحد مسکونی از ابتدا تا کنون در استان ساخته شده و سالیانه بصورت میانگین ۱۱ هزار واحد ساخته می‌شود و اکنون تعداد ۲۱ هزار واحد در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار