فعالیت ۲۰۸ واحد فناور در استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: توسعه واحد‌های فناور در این استان مورد توجه قرار گرفته و تعداد این واحد‌ها به ۲۰۸ واحد فناور رسیده است.

یوسف عباس‌پور گیلانده با تاکید بر لزوم نهادینه کردن اقتصاد فناورانه در استان گفت: اقتصاد فناورانه علاوه بر رونق تولید و اشتغال منجر به توسعه صادرات محصولات فناورانه، کاهش بیکاری و مهم‌تر از همه تجاری‌سازی محصولات فناورانه در استان می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اخذ موافقت‌نامه ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان به مبلغ ۶۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد و افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به منظور تجاری‌سازی محصولات فناورانه و نوآورانه از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

او همچنین با اشاره به آماده‌سازی نقشه‌های اجرایی و طرح توجیهی شهرک علم و فناوری استان اردبیل در مساحت ۳۵ هکتار اظهار کرد: این نقشه‌ها به اداره کل راه و شهرسازی برای در اختیار گرفتن زمین و شروع عملیات اجرایی ارسال شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: پارک علم و فناوری اردبیل تمام تلاش خود را جهت جذب ایده‌های فناورانه و رشد و تجاری‌کردن آنها انجام می‌دهد و برای تحقق آن نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی در معرفی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک داریم.

عباس پور با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: در حوزه جذب منابع مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات حمایتی و ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.