بازگشت ۲۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از بازگشت ۲۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس در استان خبر داد.

حسنی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح شهید محمودوند هزار و ۱۱۵ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند و تاکنون ۲۴۰ نفر به کلاس درس بازگشتند.

او افزود: طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال از مهر پارسال اجرا شد که تا سه سال باید تمامی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تعیین تکلیف شود و ۲۵۰ نیرو در این طرح مشارکت دارند.

حسنی اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال استان در ارائه اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل همکاری داشت و نیرو‌های فعال در طرح شهید محمودوند دنبال چیستی و چرایی نبود دانش آموزان هستند لذا دلایل بازمانده از تحصیل باید ذکر شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دلایل متفاوتی شناسایی و همه آن‌ها در سامانه شهید محمودوند ثبت شده است گفت: یکی از دلایل بارز، معلولیت در استان است که با همکاری بهزیستی شناسایی لازم انجام شد تا افراد آموزش پذیر به مدارس هدایت شوند.

او ادامه داد: مهاجرت، بیماری‌های خاص، بیکاری و فقر خانواده‌ها، تحصیل در مدارس دینی، کوچ نشینی عشایر، دوری از مدرسه، کودکان طلاق یا اعتیاد و ممانعت والدین از دیگر دلایلی بوده که این کودکان ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل شدند.

حسنی درباره بازگشت کودکان معلول به مدارس گفت: معلولان آموزش پذیر از تحصیل بازمانده ۲ گروه هستند که یک گروه در طرح فراگیر مدارس عادی می‌توانند تحصیل کنند و گروه دیگر که وضعیت خاص دارند باید با سرویس به مدارس مرکز شهرستان‌ها مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی در بودجه دیده شود و با همکاری شهرداری‌ها این امکان فراهم می‌شود.

او گفت: طرح شهید محمودوند تا جذب کامل کودکان بازمانده از تحصیل ادامه دارد و نیرو‌های آموزش و پرورش با صبوری پیگیر این کار هستند لذا در مناطقی که والدین مقاومت داشتند از طریق ریش سفیدان محل و معتمدان تلاش شده که کودک جذب مدرسه شود.

حسنی با اشاره به حمایت از کودکان و دانش آموزان نیازمند بیان کرد: امسال بیش از هزار بسته نوشت افزار در سراسر استان بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده و اگر والدین دانش آموزی بیکار باشند می‌توانیم برایشان ایجاد شغل کنیم پس هیچ بهانه‌ای در این خصوص پذیرفته نیست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اگر شهروندان کودک بازمانده از تحصیلی را سراغ داشتند به آموزش و پرورش محل اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.