اردوغان: ترکیه هیچ انتظاری از اتحادیه اروپا ندارد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که آنکارا به تمام تعهدات خود پایبند بوده، اما اروپا در مقابل هیچ کاری انجام نداده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، در سخنرانی خود برای پارلمان این کشور پس از پایان تعطیلات تابستانی با بیان آنکه ترکیه دیگر انتظاری از بروکسل ندارد، زیرا دهه‌ها منتظر عضویت در اتحادیه اروپا بوده است، گفت: «ما به تمام وعده‌هایی که به اتحادیه اروپا داده‌ایم عمل کرده‌ایم، اما آن‌ها تقریباً به هیچ یک از آن‌ها عمل نکرده‌اند.»

اردوغان تاکید کرد: «آنکارا دیگر از اتحادیه اروپا که ۶۰ سال ما رامنتظر گذاشته، توقعی ندارد. کسانی که در بروکسل هستند، اگر از رویکرد ناعادلانه خود در قبال ترکیه دست بکشند، اشتباهات خود را تصحیح خواهند کرد. اگر این کار را نکنند، حق انتظار چیزی از ما را کاملاً از دست خواهند داد.»

ترکیه در ماه‌های اخیر شکایت کرده است که درخواست ویزای شینگن تعداد فزاینده‌ای از شهروندانش رد می‌شود، البته اتحادیه اروپا ایجاد هرگونه مانع اضافی برای ترک‌ها را رد کرده است. اردوغان در سخنرانی خود گفت که رد ویزا «تحریم‌های پنهانی بروکسل علیه ما» است.

ترکیه، که بیشتر قلمرو آن در آسیا واقع شده است، ده‌ها سال است که آرزوی عضویت در اتحادیه اروپا را دارد و در سال ۱۹۸۷ رسماً برای عضویت درخواست داد و در سال ۱۹۹۹ به عنوان نامزد شناخته شد. مذاکرات الحاق در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، اما کند بود و در سال ۲۰۱۶ متوقف شد.

بروکسل در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای از آنکارا انتقاد کرده و اردوغان را به تلاش برای تحکیم قدرت به روشی که با قوانین اتحادیه اروپا در تضاد است، متهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون با کمک مالی جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی درسوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
اعتراض بغداد به حملات روزانه ترکیه به اقلیم کردستان عراق
رئیس جمهور عراق از تلاش بغداد برای دست‌یابی به توافق امنیتی با آنکارا مشابه آنچه با ایران رخ داد، خبر داد.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۳:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
ترکیه باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد.
ترکیه باید به حاکمیت سوریه احترام بگذارد.
آخرین اخبار