آزادسازی بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قزوین

با ورود دستگاه قضا بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قزوین آزاد سازی شد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تلاش همکاران قضایی و دستگاه‌های متولی بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال آزاد سازی شد.

شعبانی افزود: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری کل استان می‌باشد.

وی ادامه داد: نگاه دستگاه قضایی در حوزه صیانت از اراضی ملی، مقابله و پیشگیری به موازات یکدیگر است و تلاش می‌کنیم اقدامات به سمت و سویی هدایت شود که نتیجه مثبت آن در جامعه محسوس باشد.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین افزود: از ابتدای سال تا کنون در راستای پیشگیری از ساخت وساز‌های غیرمجاز و صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، ۳۵ بنا و مستحدثات غیر مجاز پس از ابلاغیه‌های صادره به مالکان و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری‌های غیر قانونی به اخطاریه‌های صادره قلع و قمع شد.

شعبانی تصریح کرد: همچنین در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری ۸۹۴ مورد در استان جلوگیری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.