کالابرگ الکترونیکی موجب قدرت خرید دهک‌های پایین شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کالابرگ‌های الکترونیکی به عنوان بخشی از یک نظام اعتباری در اقتصاد باعث قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه شد.

عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: استفاده بیش از ۵۰ هزار خانوار قزوینی از کالابرگ‌های الکترونیکی نشان داد که می‌توان با چنین کار‌هایی قدرت خرید در بین دهک‌های پایین جامعه را افزایش داد.

وی اضافه کرد: در تمامی کشور‌های توسعه یافته، به غیر از سیستم نقدی در کنار نظام اقتصادی یک نظام اعتباری نیز وجود دارد که در بازار و تجارت موثر بوده و به تسهیل در دادوستد منجر می‌شود.

کشاورز ترک با بیان اینکه ۱۴ درصد از خانوار‌ها قزوینی در حال حاضر امکان استفاده از کالا برگ‌های الکترونیکی مهیا شده است، اضافه کرد: ۳۸۰ هزار خانوار در این استان مشمول استفاده از کالا برگ الکترونیکی هستند که انتظار می‌رود این موضوع در آینده نزدیک بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

این مسوول با اشاره به فعال سازی کالا برگ‌های الکترونیکی برای پنج دهک نخست جامعه، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا برای بهره مندی هر چه بیشتر از این موضوع برای دهک‌های ۶ و هفت نیز در آینده نزدیک استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی محقق شود.

به گفته کشاورز ترک، هم اکنون کالابرگ الکترونیکی برروی تمامی فروشگاه‌های سطح استان نصب شده و رقابت بین این مراکز را نیز در عرضه ۱۱ گروه کالای اساسی افزایش داده است.

گفتنی است، تامین اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای خانواده‌های مشمول این طرح در استان قزوین ماهانه ۴۰۰ میلیارد ریال در شبکه ملی اعتبار لحاظ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.