استاندار گیلان تصریح کرد؛

کمبود زمین نباید در روند اجرای طرح‌های مسکن وقفه ایجاد کند

استاندار گیلان بر ضرورت شتاب دهی روند ساخت مسکن تاکید کرد و گفت: باید با عزم جهادی دستگاه‌های متولی روند ساخت مسکن را سرعت داد.

استاندار گیلان در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه دراستان مشکل و کمبود زمین وجود دارد، گفت: دستگاه‌های متولی با جدیت و تلاش مضاعف دراین بخش ورود کرده تا روند ساخت مسکن درگیلان شتاب بیشتری گیرد.

دکتر اسدالله عباسی با اینکه تامین مسکن از نیاز‌های اصلی مردم است، افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی دولت که باجدیت پیگیری می‌شود سرعت درخانه دارکردن مردم است که درتلاشیم تا به همت همگانی این امر هرچه سریعتر محقق شود.

وی همچنین گفت: علاوه برتوجه جدی به زیرساخت ها‌ی مناسب در ساخت مسکن با توجه به حادثه خیربودن گیلان، باید همچنان بر کار مشاوران املاک نظارت شود تا قیمت مسکن و اجاره بی جهت افزایش نیابد.

استاندار گیلان همچنین برضرورت توجه به موضوع بافت‌های فرسوده ومسکن خودمالکی تاکید کرد و افرود:مسکن مهردراستان باید هر چه سریعتر سر وسامان داده شود و سقف تعهدات قانونی در این بخش هم تکمیل شده‌است.

سرپرست راه و شهرسازی گیلان هم در این نشست با اشاره به تعهد ۱۰۸هزار واحد مسکن در گیلان، گفت: از این تعداد ۵۰ هزارو ۶۶۶ واحدمربوط طرح نهضت ملی مسکن بوده که ۹ هزار ۶۱۷ واحد دردست اجرا است.

محمد فلاحتگر با اشاره به عملکرد خوب استان در حوزه مسکن روستایی، افزود: از تعداد ۱۸ هزار تعهد مسکن روستایی، حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ واحد درحال اجرا است.

وی گفت: همراهی مردم و بانک‌ها با تلاش و هم پوشانی دستگاه‌ها منجر به سرعت بخشی در اجرای پروژه‌ها می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.