مشارکتهای مردمی در بهزیستی گناباد ۴۸ درصد افزایش یافت

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: میزان مشارکتهای مردمی برای حمایت از مددجویان تحت حمایت بهزیستی این شهرستان در ۶ ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافت.

علی آراسته روز سه شنبه در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی گناباد گفت: از مجموع ۶۶ میلیارد ریال مشارکت‌های این بخش طی نیمه اول امسال برای حمایت ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط بخش دولتی و ۵۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال توسط مردم و خیران تامین و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این مشارکت‌ها در قالب ۷۵۰ مورد سبد کالا به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، لوازم خانگی به میزان ۷۷۰ میلیون ریال، حدود چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال زکات فطریه و بقیه در قالب تامین کوله پشتی لوازم التحریر، اعزام اردو‌های فرهنگی زنان سرپرست خانوار در دهه آخر صفر به مشهد و بقیه به صورت نقدی توسط خیران و یا بخش‌های دولتی پرداخت گردید.

رییس اداره بهزیستی گناباد اظهار داشت: علاوه بر خیران این شهرستان از ظرفیت خیران سایر شهرستان‌ها و استان‌ها برای حمایت از مددجویان و موسسه‌های تحت پوشش بهزیستی گناباد استفاده می‌شود.

وی همچنین از پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات احداث مسکن به مددجویان بهزیستی شهرستان گناباد در ۶ ماهه ابتدای سالجاری خبر داد.

رییس هیات مدیره موسسه توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی شهید کامیاب گناباد نیز گفت: خیران در چهار جشن گلریزان طی سه سال گذشته تاکنون ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای حمایت از معلولان این موسسه متقبل شده که از این میزان ۲۰ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

ابراهیم پارسا حقوق بسیار مربیان موسسه را از مشکلات مهم این بخش برشمرد و گفت: این افراد با وجود سختی کار نگهداری معلولان ذهنی بسیار کمتر از قانون کار دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: حضور «حسین طیبی» کاپیتان تیم ملی فوتسال کشور در موسسه نگهداری معلولان ذهنی شهید کامیاب گناباد طی چند ماه گذشته در مجموع برای این موسسه ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال آورده به همراه داشته است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم ضمن تاکید بر فرهنگ سازی برای مشارکت بیشتر خیران جهت حمایت از موسسه‌ها و مراکز نگهداری بهزیستی گفت: باید اقدامات خیرخواهانه به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد هم گفت: با وجود گستردگی وظایف بهزیستی در بخش‌های مختلف اعتبارت دولتی به تنهایی جوابگوی نیاز نیست و باید بیش از پیش از ظرفیت خیران برای حمایت از مددجویان تحت پوشش این بخش استفاده کرد.

سید حسن شریفی مقدم خواستار توجه مسوولان ذیربط به افزایش یارانه و شهریه موسسه‌های بهزیستی گناباد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.