شناسایی دانش آموزان دارای نشانه‌های خطر مصرف مواد مخدر

مدیر کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پروش از اجرایی شدن طرح مداخله و ارجاع دانش آموزان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور خبر داد.

شناسایی دانش آموزان دارای نشانه‌های خطر مصرف مواد مخدربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارگاه آموزشی توجیهی و هم‌اندیشی مددکاری اجتماعی در مدرسه ویژه اعتیاد و رفتارهای پرخطر با حضور کیایی مدیر کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پروش، افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی، حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی،‌اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و جمعی دیگر از مسئولان سازمان بهزیستی و دیگر مسئولان مربوطه در باشگاه فرهنگیان از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم کیایی با بیان اینکه طی یک سال گذشته با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر بیش از 4 کارگاه آموزشی برای آسیب‌های اجتماعی برگزار شده اظهار داشت: این مسئله پروژه خطیری است که این پیش از این هم به آن پرداخته می‌شد اما از سال گذشته نگاه جدی‌تری به آن داریم. 

وی با بیان اینکه به دلیل نوپا بودن موضوع در آموزش و پرورش سختی‌های بسیاری برای عملیاتی شدن آن وجود داشت عنوان کرد: با همکاری 4 جانبه بین وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تا حدی موانع موجود برداشته شده است و طی دو سال گذشته مستند سازی پروژه و برگزاری جلسات مشترک برای آن اجرا شده است. 

مدیر کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پروش، گفت: سال تحصیلی 94 – 95 اجرای میدانی طرح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در مسیر تحقق قرار گرفته و توانستیم در حد بضاعت به شناسایی دانش آموزانی که دارای نشانگان خطر و یا دچار اختلال مصرف مواد مخدر هستند بپردازیم.

کیایی با اشاره به اینکه آموز شو پرورش در موضوع توجه به مصرف مواد مخدر نه تنها منفعل نیست بلکه مصمم برای رفع این موضوع است اظهار داشت: بعد از شناسایی دانش آموزان مرحله مداخله مستقل یا ارجاع به سازمان بهزیستی یا وزارت بهداشت انجام شده است. 

وی ادامه داد:‌این طرح فرصتی است تا موانع درون‌ سازمانی و برون سازمانی مورد بررسی قرار گرفته و در حوزه مراقبت‌های اجتماعی جدیت بیشتری برای فعالیت به کار گرفته شود. 

وی همچنین از اجرای طرح مدیریت کلاس با رویکرد بازی خبر داد و بیان کرد: از 27 آبان ماه در استان خراسان رضوی و شهرستان‌های استان تهران آغاز به کار می‌کند و چنانچه بازخوردهای مثبتی داشته باشد سال تحصیلی آینده به طور سراسری در کشور اجرایی می‌شود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار