معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

بررسی بیش از ۴۰۰ پرونده در کمیسیون قانونی ماده ۲۰، در نیمه نخست امسال

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی بیش از ۴۰۰ پرونده در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه، در نیمه نخست امسال خبر داد.

دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، بیش از ۴۰۰ پرونده در ۸ کمیسیون قانونی «ماده ۲۰ امور داروخانه» بررسی شده است، اظهار کرد: نشست‌های کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه، با حضور رئیس دانشگاه و یا نماینده او، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه، نماینده انجمن داروسازان، نماینده سازمان نظام پزشکی استان و یک داروساز آزاد به دعوت رئیس دانشگاه، برگزار می‌شود.

او افزود: در این کمیسیون ها، به بیش از ۱۳۰ پرونده مربوط به موافقت اصولی و صدور پروانه تاسیس داروخانه و ۵۰ گواهی تشخیص صلاحیت مسئول فنی شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌ها رسیدگی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد فرآیند‌های جدید با هدف تسریع در پرونده‌های تاسیس داروخانه در کمیسیون ماده ۲۰ و رضایتمندی متقاضیان، تصریح کرد: پس از طرح موضوع و با موافقت همه اعضا، موضوع تفویض اختیار این فرآیند از کمیسیون قانونی ماده ۲۰ امور داروخانه‌ها به معاونت غذا و دارو واگذار شد.

راعی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی، یکی دیگر از مواردی است که در این کمسیون مطرح و بررسی می‌شود، افزود: در جهت نظارت و بازدید بازرسان این معاونت از داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی تحت پوشش، ۵۳ پرونده به کمیسیون ماده ۲۰ ارجاع شد و پس از صدور آرای صادره، برای رسیدگی به تخلف‌های آنان به مراجع ذیصلاح معرفی شده است.

او با اعلام افزایش داروخانه‌های منتخب در شهر شیراز افزود: در جهت توزیع عادلانه دارو و افزایش دسترسی بیماران به دارو‌های خاص، پس از بررسی احراز شرایط عمومی متقاضیان، ۱۸۴ پرونده در کمسیون مطرح و برای داروخانه دارای شرایط اختصاصی، مجوز توزیع دارو‌های تالاسمی و هموفیلی، هورمون رشد، بیماران شیمی درمانی، دارو‌های پیوند، دارو‌های نازایی، دارو‌های حاجب، دارو‌های بیماران MS و CF صادر شد.

در این کمیسیون، پرونده‌های دیگری مانند «تبدیل وضعیت داروخانه‌ها به شبانه‌روزی»، «درخواست صلاحیت قائم مقامی مسئول فنی»، «درخواست معرفی جانشین موسس داروخانه» و سایر امور مربوط به داروخانه‌های تحت پوشش، مطرح و بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.