العالم گزارش می‌دهد:

رنج مردم عراق و کشور‌های همجوار از آثار جنایات رژیم بعث صدام + فیلم

با گذشت دو دهه از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام، ملت عراق از جنایات آن دوره رنج می‌برند و تاکنون بیش از ۳۰۰ گور دسته جمعی در این کشور کشف شده است.

 شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد : با وجود گذشت دو دهه از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام معدوم، همچنان ملت عراق از آثار آن دوره رنج می‌برند. دوره‌ای که این رژیم جنایت‌ها و جنگ‌هایی را ضد کشور‌های همسایه نیز مرتکب شد که بیش از یک میلیون قربانی به همراه داشته است.

 پس از دو دهه از سقوط نظام صدام هنوز هم اجسادی با هویت‌های ناشناخته وجود دارد که در انتظار کشف شدن هستند و هنوز هم خانواده‌هایی وجود دارند که به دنبال اعضای مفقود خود در گور‌های دسته جمعی هستند.این اجساد و استخوان‌های پوسیده ناشی از جنایت‌های رژیمی هستند که یک ربع قرن بر کشور عراق حکومت کرد و همچنان این کشور و کل منطقه از آثار تاسف بار آن جنایت‌ها رنج می‌برد.

نظام صدام در ابتدا علما و مراجع شیعیان را عراق هدف قرار داد بارزترین آن اعدام متفکر و مرجع عالیقدر دینی آیت الله سید محمد باقر صدر بود. نظام صدام عملیات پاکسازی نژادی و کشتار جمعی را ضد کرد‌ها مرتکب شد که به حمله انفال معروف شد و به کشتن بیش از یک صد هزار تن از کرد‌ها منجر شد که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان را تشکیل می‌دادند. همچنین ۹۰ درصد از روستای هدف قرار داده شده را نیز ویران کردند.

طارق المندلاوی، مدیر کل موسسه شهدا (باصدا/مرد): نظام دیکتاتور صدام شهروندان عراقی را زنده زنده در گورستان‌ها دفن می‌کرد. به طور مثال بیش از ۳۰۰ گور دسته جمعی تاکنون در عراق کشف شده است. این گور‌های دسته جمعی را اداره امور گورستان‌های دسته جمعی در موسسه شهدا کشف کرده است.

حسین علی السلطانی رئیس موسسه زندانیان (باصدا/مرد): گور‌های دسته جمعی همچنان وجود دارند، این گور‌ها در صحرا‌هایی در خارج از نجف اشرف و کربلای معلا کشف شده است. در مناطق اهواء و در الدجیل نیز گور‌های دسته جمعی کشف شده است. او (صدام معدوم) مردم را به صورت دسته جمعی قتل عام می‌کرد. گور‌های دسته جمعی در حقیقت به مناطق جنوب و مرکز و شمال خلاصه شد، زیرا او دشمنی خاصی از سویی با پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و از سوی دیگر با کرد‌ها داشت.

 العالم  در پایان گزارش خود آورد: سکوت غربی در برابر جنایت‌های وحشیانه صدام باعث شد وی به حمله به کویت تشویق شود و عراق وارد جنگ اول و دوم خلیج فارس شد. در این میان محاصره ظالمانه‌ای بر عراق تحمیل شد که هزینه آن را ملت عراق پرداختند به طوری که صد‌ها هزار نفر بیگناه قربانی شدند. فهرست طولانی از جنایت‌های رژیم صدام وجود دارد و عراقی‌ها همچنان این سئوال را مطرح می‌کنند که آیا طناب دار بر گردن کسی که مرتکب این جنایت‌ها و کشتار میلیونی شد توانست عدالت را اجرا کند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داور
۱۳:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
قبلاً صدام ملت مظلوم و مخصوصا شیعیان عراقی را قتل عام میکرد
بعد از رفتنش داعش اومد سنگ تمام جنایت را گذاشت ، عراقی ها یک قرن در جهنم گذراندن
Iran (Islamic Republic of)
داور
۱۳:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
قبلاً صدام ملت مظلوم و مخصوصا شیعیان عراقی را قتل عام میکرد
بعد از رفتنش داعش اومد سنگ تمام جنایت را گذاشت ، عراقی ها یک قرن در جهنم گذراندن
آخرین اخبار