بهره مندی بیش از هزار ناشنوا از سامانه آنلاین اعزام فوری مترجم

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال هزار و ۱۰۰ نفر از افراد ناشنوا به عنوان مخاطب از خدمات سامانه اعزام مترجم به‌صورت کاملا رایگان برخوردار شدند.

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد ناشنوا به عنوان مخاطب از خدمات سامانه اعزام مترجم به‌صورت کاملا رایگان برخوردار شدند و ۸۵۰ اعزام مترجم توسط بهزیستی خراسان رضوی انجام گرفته است.

او افزود: درصورت حضور مترجمان در مکان‌های عمومی افراد ناشنوا با سایر مردم تفاوتی نخواهند داشت و تمامی مشکلات ارتباطی آن‌ها رفع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور سامانه اعزام مترجمان در سال ۱۳۹۵ در استان خراسان رضوی راه اندازی شد ادامه داد: افراد کم‌شنوا، نیمه‌شنوا و ناشنوا هر زمان که نیاز به مترجم داشته باشند، می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۰۹۰۲۸۷۷۷۸۵۵ زمان ومکان را اعلام کنند.

فیروزی بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ سازمان بهزیستی کشور طرح سامانه اعزام مترجمین را به رسمیت شناخت و بودجه‌ای جداگانه برای آن منظور کرد.

او تصریح کرد: از طریق هم‌اندیشی و همکاری بهزیستی خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کانون ناشنوایان به دنبال طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که افراد ناشنوا بتوانند به‌صورت پیامکی از خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.