ضرورت رسیدگی و ساماندهی وضعیت شبکه فاضلاب آستارا

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، خواستار ساماندهی سریع شبکه فاضلاب آستارا و پیگیری مصوبات بهره‌برداری از آب رودخانه چلوند از مسئولان مربوطه شد.

غلامرضا مرحبا، در نشست شورای اداری شهرستان آستارا که با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، و دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار شد، گفت: شبکه فاضلاب آستارا که عملیات ساخت آن از دهه ۷۰ شروع شده، فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که رسیدگی و اتمام این طرح ضروری است.

وی با اشاره به مشکلات تصفیه‌خانه آب بهارستان و لزوم بهره‌برداری از رودخانه چلوند برای جبران کمبود آب آشامیدنی در ایام اوج مصرف، افزود: با اجرای مصوبه تامینِ آب شیرین‌کُن و خرید فیلتر تصفیه برای این رودخانه، از فشار بار اضافه بر تصفیه‌خانه آستارا کاسته و مشکل تامین آب آشامیدنی منطقه لوندویل حل خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از بین رفتن راه‌های چندین روستای آستارا در سیل اخیر و نیاز شهرستان به قیر برای آسفالت مسیر‌های مواصلاتی، تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ترمیم زیرساخت راه‌های روستایی نیازمند بودجه و کمک‌های بلاعوض هستند.

غلامرضا مرحبا، به پیش‌بینی‌ها درباره بیشینه‌ی بارش‌ها در پاییز امسال اشاره کرد و گفت: ضروریست در کنار ساماندهی رودخانه‌ها، برای تامین تجهیزات پدافندیِ تامین برق آستارا، چاره اندیشی شود.

وی همچنین از کمک و تلاش گروه‌های امدادی و مدیریت بحران استان برای حل مشکلات سیل‌زدگان آستارایی قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.