اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که برای بسیاری از آن‌ها هنوز درمانی پیدا نشده و یا درمان‌های موجود کفایت نمی‌کند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در همایش بیماری سلیاک گفت: خوشبختانه سلیاک از آن دسته بیماری‌هایی محسوب می‌شود که کنترل شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روش‌های شناسایی بیماری‌های نادر در کشور رو به افزایش است، گفت: این موضوع به افزایش آگاهی پزشکان و مردم کمک می‌کند.

محمدی با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی درباره روش‌های تشخیص بیماری‌های نادری همچون سلیاک گفت: دغدغه‌های بیماران سلیاک و انجمن سلیاک را به خوبی درک می‌کنیم.

وی بر ضرورت حفظ ارتباط انجمن سلیاک با سازمان غذا و دارو تاکید کرد و تولید محصولات فاقد گلوتن را در در حوزه صنایع غذایی و همچنین دارو‌ها در کشور مورد توجه قرار داد و خواستار فعال‌تر شدن انجمن سلیاک برای ارتباط با صنایع مرتبط شد.

محمدی همچنین با اشاره به اهمیت محل عرضه محصولات دارویی، پیشنهاد داد با پیگیری انجمن سلیاک داروخانه‌هایی در سطح کشور برای عرضه این دارو‌ها تخصیص یابد.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را فرصت مناسبی برای حل دغدغه‌ها و نیاز‌های بیماران سلیاکی دانست. محمدی همچنین واردات محصولات سلیاک را راه‌حل دیگری برای مرتفع کردن بخشی از نیاز‌های این بیماران دانست. وی در ادامه بر اهمیت راه‌اندازی آزمایشگاه‌هایی برای آزمودن محصولات بدون گلوتن تاکید کرد. او به ارائه پیشنهاد‌هایی برای رفع مطالبات و نیاز‌های انجمن سلیاک نیز پرداخت.

وی وظیفه سازمان غذا و دارو را کمک به مردم برای تأمین غذا و داروی سالم و فرآورده‌های سلامت محور و محصولات مصرفی سالم دانست و گفت: ما با افتخار آمادگی خدمت به بیماران سلیاک را داریم که تعامل بیشتر انجمن سلیاک با همکاران ما را می‌طلبد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.