عبدالله باتیلی:

حجم فاجعه در تاریخ لیبی بی‌سابقه است

رئیس کمیته سازمان ملل برای کمک به لیبی گفت حجم فاجعه در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، عبدالله باتیلی در گفتگو با این شبکه تلویزیونی از بسیج شدن مردم لیبی برای کمک به آسیب دیدگان سیل در این کشور قدردانی کرد. وی این فاجعه را در تاریخ کشور لیبی بی سابقه توصیف کرد و افزود: فاجعه‌ای که برای شهر درنه و ساکنان این شهر اتفاق افتاده است، حادثه طبیعی است، اما نمی‌توان مسئولیت انسانی را در وقوع این حادثه در نظر نگرفت.

رئیس کمیته سازمان ملل برای کمک به لیبی ادامه داد: من به شهر درنه سفر کردم و از این شهر بازدید کردم مهمترین چیزی که دیدم شرایط دردناکی بود که نشان دهنده زیان‌ها و ویرانی‌هایی است که به این شهر وارد شده است؛ حجم این ویرانی‌ها بسیار زیاد است. 

وی گفت:‌ ساختمان‌های بلند و مستحکمی بر اثر این سیل فرو ریخته است و موج‌های سیل، آوار‌های ساختمان‌ها را به سمت دریا کشانده است. وقتی به این مناظر نگاه می‌کنید قطعا احساس تاسف و ناراحتی می‌کنید شرایط و مناظری که پیش آمده اصلا قابل تصور نیست وقتی به اهالی درنه و کسانی که از این فاجعه دردناک نجات یافتند نیز می‌نگرید دچار احساسی می‌شوید که قابل توصیف نیست و وقتی که به اشخاصی که همه چیز را از دست داده اند نیز می‌نگرید از خودتان این سئوال را می‌پرسید که چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ بله این یک حادثه طبیعی است، اما مسئولیت انسان‌ها در این حادثه چیست؟ آیا امکان داشت اقدامی صورت می‌گرفت که می‌توانست از وقوع این فاجعه جلوگیری کند؟ یا حد اقل از حجم خسارت‌های وارده بکاهد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار