ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در کوهبنان تشکیل می‌شود

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: قوه قضائیه قصد دخالت در انتخابات را ندارد بلکه درصدد است با آموزش‌های اصولی از بروز تخلفات احتمالی پیشگیری کند.

علی محبوب پور گفت: دادگستری شهرستان کوهبنان فضای انتخابات به ویژه گروه‌ها وکانال‌های فضای مجازی را با تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به صورت ویژه رصد و پایش می‌کند.

رئیس دادگستری کوهبنان به تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان اشاره کرد و افزود: وظیفه این ستاد پایش، رصد و اقدام در خصوص هرگونه فعالیت انتخاباتی از سوی افراد، گروه‌ها و جریانات سیاسی قبل، حین و بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

محبوب پور تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تبلور مشارکت حداکثری و تحقق جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انتظار می‌رود آحاد مردم در این حماسه سیاسی حضوری حداکثری داشته باشند تا با حضورشان، مشت محکمی به دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام بزنند.

او گفت: از افرادی که قرار است خود را در معرض انتخاب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دهند، می‌خواهم تا مراقب رفتار، کردار، گفتار و اعمال خود باشند تا خدای ناکرده رفتاری مغایر با قانون انتخابات از آن‌ها سر نزند.

محبوب پور هشدار داد: چنانچه هر گونه، شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار خلاف واقع و کذبی در فضای مجازی، در خصوص انتخابات از سوی شخص یا اشخاصی صورت گیرد قطعا با آن شخص یا اشخاص برخورد قانونی می‌شود و همچنین چنانچه مشاهده واثبات شود از امکانات دولتی و عمومی در انتخابات له یا علیه کاندیدا‌ها استفاده شده جرم است و با مرتکبین بر اساس مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: هدف دستگاه قضا ایجاد بستر مناسب برای حضور پرشور و حداکثری مردم توام با سلامت انتخابات است و براین اساس دستور تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی صادر شده است که به تکالیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

او تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از اول انقلاب تاکنون تلاش زیادی کرده‌اند تا با طرح مسائل بی اساس حضور پررنگ مردم در عرصه‌های مختلف را کمرنگ جلوه دهند؛ اما ملت ایران اسلامی با حضوری گسترده و حماسی اجازه نخواهند داد توطئه‌های دشمنان علیه این ملت امام حسینی عملی شود.

محبوب پور بیان کرد: شهرستان کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان و زادگاه علما، عارفان و بزرگان بسیاری است که زبانزد خاص و عام هستند؛ لذا از مردم متدین و ولایتمدار کوهبنان، درخواست می‌شود همچون همیشه با رعایت تقوا و اخلاق با حضور حداکثری و بدون هر گونه حاشیه سازی خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه گویان نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنند.

 او افزود: مردم با این اقدام دل مولایمان صاحب الزمان (عج) و نایب ایشان امام خامنه‌ای را شاد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار