حمایت از عربستانی‌ها برای AFC دردسر ساز شد

برخی از باشگاه های آسیایی به دنبال شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا، پس از نادیده گرفتن مقررات خود در رابطه با مالکیت مشترک باشگاه‌ها و اجازه دادن به ۳ باشگاه عضو صندوق سرمایه گذاری عربستان برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا، اکنون با یک دردسر قانونی جدید مواجه شده است.

به نقل از گاردین، چند باشگاه مطرح آسیایی در حال بررسی اقدام قانونی علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا و در راس آن‌ها سلمان بن ابراهیم آل خلیفه هستند. 

قوانین و مقررات مشابه یوفا

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه و با بازی ۲ تیم الهلال، پر افتخارترین تیم این رقابت‌ها با ۴ عنوان قهرمانی و تیم نوف باخور ازبکستان آغاز خواهد شد. النصر با حضور کریستیانو رونالدو و الاتحاد با حضور کریم بنزما دیگر تیم‌های عضو صندوق سرمایه گذاری عربستان هستند و جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده‌اند. ۷۵ درصد از سهام این ۳ باشگاه در اختیار صندوق سرمایه گذاری عربستان است. 

طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا در صورتی که چند تیم دارای مالک مشترک باشند در صورت داشتن بیشتر از ۳۰ درصد سهام توسط این مالک، دیگر تیم‌های تحت مالکیت او از حضور در لیگ قهرمانان آسیا منع خواهند شد. همچنین در ماده ۱۶ اساسنامه کنفدراسیون آسیا آمده هیچ شخصی حق مالکیت بر ۳ باشگاه را نخواهد داشت. 

در حال حاضر ممنوعیت‌ها در مواردی اعمال می‌شود که خطر مالی وجود داشته باشد یا یکپارچگی رقابت‌های باشگاهی را به خطر بیندازد. 

اعمال فشار بر روی کنفدراسیون فوتبال آسیا 

هفته گذشته ناصر الخلیفی، رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا عنوان کرد تصور اینکه از باشگاه‌های عربستانی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا دعوت کند، بسیار بعید است. با وجود مخالفت‌های متعدد در این زمینه، مالکان برخی از باشگاه‌های عربستانی برای این کار مشتاق هستند و برخی از باشگاه‌های دیگر آسیا معتقدند این موضوع و درخواست برای حضور در لیگ‌های رقیب، می‌تواند اعمال فشاری بر روی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد که به حمایت‌های مالی نیاز دارد. بنا به گزارش برخی از رسانه‌ها، عربستان سعودی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود در صورتی که میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ به آن‌ها داده شود، فدراسیون از حمایت مالی این کشور بهره‌مند می‌شود. 

در حال حاضر چند باشگاه مطرح آسیایی به دنبال شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند و مسئولان در این زمینه باید آماده پاسخگویی برای انجام چنین تخلفی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار