ترافیک در جاده‌های استان زنجان نیمه سنگین و افزایشی است

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و قرار گرفتن در روزهای پایانی تابستان، جاده‌های این استان هم اکنون با ترافیک نیمه سنگین مواجه و این روند همچنان افزایشی است.

سرهنگ مهدی میناخانی رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: بار ترافیکی در همه مسیرهای استان به خصوص آزادراه های زنجان از غرب به شرق و بالعکس در هر ۲ مسیر شمالی و جنوبی سنگین است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات رانندگی برای داشتن سفری ایمن و سالم، اظهار داشت: رانندگان قبل از آغاز سفر استراحت کامل و کافی داشته باشند و با خستگی وارد جاده ها نشوند.

سرهنگ میناخانی یادآور شد: استراحت در طول مسیر نیز برای رانندگان الزامی است چراکه بعد از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توقف در محل امن و رفع خستگی سفری ایمن و لذت بخش را برای مسافران رقم خواهد زد.

وی اظهار داشت: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، خطر بروز حادثه رانندگی را ۲۰ برابر افزایش می دهد.

سرهنگ میناخانی تاکید کرد: بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز و اجتناب از سبقت و انحراف به چپ از الزامات رانندگی ایمن و بی خطر است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان تصریح کرد: بیشترین تصادفات به دلیل خواب آلودگی و در فاصله زمانی ساعت ۱۴ تا ۱۸ رخ می دهد و بیشترین علت تلفات جانی در واژگونی خودروها استفاده نکردن از کمربند ایمنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.