آخرین اخبار اربعینی از مرزها؛

خدمات رسانی تا بازگشت آخرین زائر/ ۴ میلیون زائر ایرانی از مرز‌های شش‌گانه به کربلا رفته‌اند/ رکورد تردد زائران خارجی از مرز خسروی شکسته شد+فیلم

اخبار مربوط تردد‌ زائران در مرز‌های اربعینی را در این بسته مشاهده می‌کنید.

با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی تردد در مرز‌های زمینی مهران، تمرچین، خسروی، باشماق، چذابه و شلمچه با شدت بیشتری در حال انجام است.

مرز خسروی

خروج ۷۹۹۷ زائر از مرز خسروی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه روز گذشته (دوشنبه) ۷۹۹۷ زائر از مرز خسروی خارج شدند، گفت: از این تعداد ۷۸۳۰ نفر ایرانی و مابقی خارجی بودند.

وی تعداد مسافرین ورودی از مرز خسروی در روز گذشته را ۴۳ هزار و ۹۷۹ نفر عنوان کرد و یادآور شد: ۴۳ هزار و ۸۵۳ نفر از مسافرینی که از مرز خسروی وارد کشورمان شدند، ایرانی و مابقی خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر (۲۷ مرداد) تاکنون بیش از ۵۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مرز خسروی خارج شدند، افزود: طی این مدت حدود ۲۵۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شدند.

رکورد تردد زائران اتباع خارجی از مرز بین‌المللی خسروی شکسته شد

رئیس ستاد اربعین اتباع خارجی استان کرمانشاه اعلام کرد: رکورد تردد زائران اتباع خارجی از مرز خسروی امروز سه‌شنبه شکسته شد، از ۲۷ مرداد ماه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران اتباع خارجی از این مرز عازم کربلای معلی شدند.

وب افزود:آمار ورود و خروج زائرین اتباع خارجی از مرز خسروی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار نفر بوده که امروز ۱۴ شهریور شکسته شد این در حالی است که موج اصلی خروج و بازگشت زائران خارجی در ۲ روز آینده شروع می‌شود.

خدمات رسانی به زائران اربعین تا زمان بازگشت آخرین زائر از مرز خسروی

استاندار کرمانشاه با تاکید بر خدمات رسانی به زائران اربعین تا زمان بازگشت آخرین زائر از مرز خسروی گفت: با توجه به میزبانی و زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی، روز به روز بر جمعیت زائرانی که این مرز را برای بازگشت به کشور ترجیح می‌دهند، افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: برای ورود به عراق باتوجه به اینکه مسیر ورودی به این مرز خلوت‌تر شده مشکلی در خروج زائران اربعین حسینی از کشور از مرز خسروی وجود ندارد.

مرز مهران

نصب ۱۵ سایت سیار تلفن همراه در مرز مهران
 
علی کریمی، مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام گفت: با هماهنگی بعمل آمده با اپراتور‌های تلفن همراه ۱۵ سایت سیار تلفن همراه نصب گردیده و همچنین با ایجاد ظرفیت انتقال مناسب در مسیر مهران- ایلام جهت افزایش ظرفیت در صورت بالا رفتن ترافیک زائرین پیش بینی لازم صورت گرفته است.

تردد ۱۷۷ هزار و ۵۷۷ زائر اربعین از مرز مهران طی شبانه روز گذشته

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت:  ۱۷۷ هزار و ۵۷۷ زائر اربعین طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند که از این تعداد ۱۴۳ هزار و ۲۱۱ زائر ایرانی و ۹۸۴ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی (شبانه روز گذشته) ۳۲ هزار و ۷۱۰ مسافر ایرانی و ۶۷۲ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی (ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

زائران هیچگونه عجله و شتابی برای رسیدن به مرز نداشته باشند
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: زائران سفر خود را مدیریت کنند و هیچگونه عجله و شتابی برای رسیدن به مرز مهران نداشته باشند همچنین به محض ورود به خاک کشور، شهر مهران در مکان های تعبیه شده استراحت کافی را داشته تا با آمادگی و بدون خواب آلودگی به شهرهای مبدا خود حرکت کنند.

وی افزود: در مسیر ایلام _ مهران و سایر مسیرهای استان ایلام، موکب ها تا چند روز بعد از پایان کنگره بزرگ اربعین آماده خدمات رسانی هستند.

بیش از یک میلیون ۱۶۹ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند

سردار جمال سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: از اول ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون ۱۶۹ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند.

وی افزود: مرز بین المللی مهران یکی از مرز‌های مهم و راهبردی کشور است و به حمدالله تاکنون هیچگونه مشکلی در راستای تأمین امنیت و ارائه خدمات به زائران ایجاد نشده است.

نگرانی برای بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد 

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۵۸۰ هزار نفر از مرز مهران خروج و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این مرز وارد کشور شدند.

وی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در جهت تأمین اتوبوس مورد نیاز برای جابجایی زائران از پایانه برکت به شهر‌های محل سکونت خود انجام گرفته و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

۴ میلیون زائر ایرانی از مرز‌های شش‌گانه به کربلا رفته‌اند/ خروج غیرقانونی زائری گزارش نشد

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور امروز با حضور در مرز مهران، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون چهار میلیون نفر زائر از مرز‌های ششگانه کشور خارج شده اند و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند.

وی افزود: سهم مرز مهران از این تعداد تردد زائران، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خروج و یک میلیون نفر ورود بوده و به ترتیب بیشترین تردد در مزر‌های ششگانه متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چزابه، باشماق و تمرچین است.

سردار رادان با بیان اینکه حضور عموم مردم در اربعین امسال حماسه ساز و بی نظیر بود، ادامه داد: از امروز بنا به تجارب سال‌های پیشین حجم بازگشت زائران بیشتر از خروج خواهد بود.

 مهران آماده موج بازگشت زائران اربعین

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام با بیان اینکه خودرو به اندازه کافی در مرز مهران وجود دارد و زائران فاقد خودرو نگرانی برای مراجعت به استان‌های مبدأ خود نداشته باشند، گفت:در کمربندی غربی مهران به صورت خطی و به طول ۶ کیلومتر اتوبوس‌های برون‌شهری برای جابه‌جایی زائران به استان‌های مختلف مستقر شده‌اند.

وی افزود: ۲۰۰ دستگاه خودروی ون برای حمل و جابجایی مسافران دپو شده است، همچنین ۱۰۰ ون نیز در حال انتقال مسافران هستند.

استاندار ایلام اضافه کرد: از ابتدای صفر تاکنون یک میلیون و ۵۸۰ هزار نفر از مرز مهران خروج داشته‌اند، همچنین در این مدت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق این مرز به کشور ورود کرده‌اند.

پذیرایی زنان مهرانی از زائران با پخت نان

شلمچه

برخی از مواکب تا سی‌اُم ماه صفر برپا می‌ماند

وزیر کشور گفت: تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای زیارت از مرز‌های کشور خارج شده‌اند و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: بعضی از زوار با ماشین شخصی هستند  اما تمهیدات  برای  هواپیما و قطار  از آبادان و خوزستان اندیشیده شده است.

 وحیدی اضافه کرد: در مرزهای هشت گانه موج بازگشت روان است و همچنان خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی همچنان ادامه دارد.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۷۳ هزار زائر در شلمچه

سید نادر نقیبی دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت : بیش از ۷۳هزار زائر در مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی حاج قاسم سلیمانی از ابتدای حرکت زائران اربعین در مرز شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند.

به گفته او در این مدت ۷۳۰ بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام شدند.

برقراری آبرسانی پایدار در مرز‌های خوزستان

جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با اتصال آب مسیر شلمچه به طرح آبرسانی غدیر امسال برای اولین بار در سال‌هایی که گذشت وضعیت آبرسانی در پایانه‌های مرزی خوزستان کاملا پایدار بوده است.

او بر اثربخش بودن اقدمات صورت گرفته در ۲ سوی مرز‌های خوزستان توسط آبفای خوزستان برای بهبود شرایط آب و فاضلاب تاکید کرد.

چذابه

فعالیت بیمارستان صحرایی ارتش در مرز چذابه

 امیر سرتیپ حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه ارتش در منطقه جنوب غرب کشور گفت: بیمارستان صحرایی ارتش در مرز چذابه برای خدمت رسانی به زوار حسینی در حال فعالیت است که شامل بخش‌های مراقبت‌های اولیه-مراقبت‌های ویژه Icu-رادیولوژی و دو اتاق عمل است.

تردد بیش از ۴۵ هزار زائر از مرز چذابه طی روز گذشته

 در روز گذشته (۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲) ۴۵ هزار و ۱۵۲ تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه ثبت شده که ۱۳ هزار و ۷۱۰ تردد مربوط به اتباع خارجی است.

بر این اساس، ۱۳ هزار و ۲۲ زائر خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از کشور خارج شده‌اند و ۶۸۸ زائر اتباع خارجی به از طریق مرز چذابه به کشور بازگشته‌اند.

همچنین ۳۱ هزار و ۴۴۲ تردد زائر ایرانی شامل ورود ۲۴ هزار و ۸۹۱ زائر و خروج ۶ هزار و ۵۵۱ زائر ثبت شده است.

مرز تمرچین
اختصاص اتوبوس رایگان برای انتقال زائران

پیمان آرامون مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: برای تسهیل در بازگشت زائران، از مرز تمرچین، سرویس رایگان اتوبوس به تبریز و ارومیه دایر شده است.

پیمان آرامون اضافه کرد: با توجه به تقاضای زائران بازگشتی از عتبات عالیات، در تامین این سرویس‌ها هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد وجود ندارد و تا بازگشت آخرین زائر به کشور خدمات رسانی ادامه خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.