اعزام بیش از ۲۵ هزار کرمانی با اتوبوس به پیاده روی اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تاکنون ۷۵۰ اتوبوس، ۲۵ هزار و ۱۰۰ زائر کرمانی را به مرز‌های مهران و شلمچه منتقل کرده اند.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد اربعین که در استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به راه اندازی و تجهیز اردوگاه اهواز و پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: استان کرمان بیش از آنچه که اعلام آمادگی کرده بود نسبت به ارسال ماشین آلات و پشتیبانی به خوزستان در جریان اربعین حسینی کمک کرد.

او افزود: تجهیزات و امکانات را در حد توانمان برای پشتیبانی خوزستان ارسال کردیم. با این حال اقداماتی که صورت گرفته مورد نقد و بررسی قرار گرفته و تجربه‌ها برای سال‌های آینده جمع بندی می‌شود.

احسان عراقی زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان هم در این جلسه گفت: تاکنون ۷۵۰ اتوبوس، ۲۵ هزار و ۱۰۰ زائر کرمانی را به مرز‌های مهران و شلمچه منتقل کرده اند و ۲۱۰ اتوبوس ۷ هزار و ۲۰۰ مسافر را از مرز شلمچه به استان کرمان بازگردانده اند.

او افزود: ۸ تیم راهداری در مرز‌های مهران و شلمچه و ۱۵ هایلوکس و ۱۰ تریلر و کمپرسی از استان کرمان به مرز اعزام شده اند.

علی جزینی زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان هم در این جلسه بیان کرد: مقرر شده شرکت‌های هواپیمایی ماهان و معراج برنامه‌هایی درخصوص اعزام زائران اربعین در استان داشته باشند که متاسفانه هر ۲ شرکت به دلیل نقص فنی و نبود آمادگی ناوگان، این پرواز‌ها را برقرار نکردند و این در حالی است که در استان‌های دیگر این پرواز‌ها انجام شده و مراتب اعتراض به شرکت هواپیمایی ماهان اعلام شده است.

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز در این جلسه گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان تحت عنوان پیاده روی اربعین حسینی «از حرم تا حرم» در کرمان برگزار می‌شود.

او افزود: این مراسم از حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی (دانشگاه آزاد اسلامی) آغاز می‌شود و در حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) جوپار پایان می‌یابد.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان، تاکنون مشکل خاصی برای هیچ کدام از زائران استان کرمان ایجاد نشده است و چنانچه خانواده‌ای در خصوص نزدیکان خود نگرانی دارد به نمایندگی وزارت خارجه در استان کرمان مراجعه کند.

همچنین در این جلسه بیان شد که امکانات استان کرمان در مرز شلمچه خوب است و کرمانی‌ها سعی کنند این مرز را برای بازگشت انتخاب کنند.

در این جلسه همچنین اعضای ستاد اربعین استان گزارشی از وضعیت خدمات ارائه شده به زوار، راه اندازی موکب‌ها و بازگشت زوار اربعین ارائه دادند و اعلام شد: ۲۰ موکب در کشور عراق و ۳ موکب در استان و داخل کشور به همت کرمانی‌ها راه اندازی شده است و موکب‌ها نیز تا پایان ماه صفر دایر خواهند بود.

همچنین در این جلسه عنوان شد: در بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز خدماتی برای زائران که راهی کشور عراق بودند در نظر گرفته شده است.

در این جلسه همچنین مطرح شد: بیش از ۱۴۲ هزار نفر از استان کرمان برای حضور در پیاده روی اربعین امسال ثبت نام کردند و از این حیث مردم استان کرمان رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص دادند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار