آیت الله موسوی:

ولایت فقیه ساحل امنی برای آینده اسلام است

امام جمعه بغداد در جمعی از اهالی اردبیل گفت: زیارت اربعین در عصر انقلاب اسلامی جهانی شد و ولایت فقیه ساحل امنی برای آینده اسلام است.

آیت الله سید یاسین موسوی در دیدار جمعی از اهالی اردبیل با اشاره به فضیلت زیارت اربعین، اظهار داشت: این زیارت فضیلت بسیاری دارد و باعث تقرب به خداوند متعال و شناخت اهل بیت (ع) می‌شود، اما در عصر کنونی؛ عصر انقلاب اسلامی و عصر امام خمینی (رض) بعدی سیاسی و جهانی نیز یافته است.

امام جمعه بغداد، پایتخت عراق نقش اهالی اردبیل در تشکیل دولت صفویه را بی نظیر توصیف کرد و افزود: شاه اسماعیل صفوی با تشکیل دولت، شیعیان را از حالت ضعف به قدرت رساند و با استفاده از علامه کرکی به عنوان ولی فقیه، دولت صفویه نمونه‌ای از حکومت ولایت فقیه را پایه گزاری کرد، اما متاسفانه پس از شاه طهماسب عده‌ای بر خلاف او حرکت کرده و باعث شدند علامه کرکی دولت صفوی را رها کرده و به نجف اشرف بازگردد و انحراف دولت صفوی را رقم زدند.

وی در ادامه پیروی شیعیان از سلاطین در آن دوره را یکی از دلایل فروپاشی دولت صفوی معرفی کرد و افزود: با انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (رض) و تشکیل نظام ولایت فقیه انحرافی که در دولت صفویه رخ داد تصحیح شد که البته اهالی اردبیل بازهم نقش مهمی در پیروزی و حفاظت از انقلاب اسلامی ایفا کردند.

امام جمعه بغداد با اشاره به تلاش‌های مستمر دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: ما اکنون در جنگی همه جانبه علیه نظام ولی فقیه هستیم، زیرا دشمنان به بهانه ایجاد رفاه اقتصادی برای ملت ایران به دنبال نابودی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستند که البته رهبر معظم انقلاب با بصیرت خود و همراهی مردم توانستند بازهم نقشه‌های دشمن را شکست دهند.

وی در ادامه ولایت فقیه را ساحل امنی برای آینده اسلام و ظهور امام زمان (عج) توصیف کردو بیان داشت: ولایت فقیه مختص ایران نیست بلکه امید همه مردم جهان و به ویژه شیعیان عراق و کشور‌های منطقه است.

آیت الله موسوی مساله ایجاد رفاه اقتصادی برای مردم را دروغی از جانب آمریکا توصیف کرد و افزود: آمریکا بیست سال است که بر همه امور عراق مسلط شده است، اما کشور در طول این سال‌ها هیچ گونه پیشرفتی نداشته است و از نظر اقتصادی صنعتی ضعیف است و ارتش مقتدر و توانایی حفظ حاکمیت خود را ندارد و سفیر آمریکا در همه امور داخلی کشور دخالت می‌کند و حتی مانع تولید برق کافی برای مردم عراق می‌شود در حالی که ایران با وجود دشمنی آمریکا اکنون به برخی کشور‌های منطقه برق صادر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اسفناک عراق در زمینه خدمات پزشکی، بیان داشت: بیماران عراقی برای درمان به ایران سفر می‌کنند، زیرا جمهوری اسلامی در این زمینه پیشرفت‌های زیادی داشته است.

آیت الله موسوی، آمریکا را مسئول اصلی انتشار فساد اداری و اقتصادی در عراق دانست و گفت: تنها راه حل برای پیشرفت عراق عمل به نظام ولایت فقیه است.

امام جمعه بغداد در پایان با اشاره به ارتباط دیرینه خود با علامه سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ایشان یکی از شخصیت‌های بزرگ استان اردبیل است و استفاده و پیروی از ایشان باعث خواهد شد اردبیل در خط اول پیشرفت قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
بزرگان شیعه ولایت فقیه رو قبول ندارند.
آخرین اخبار