رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان:

استاندارد حمل و نقل عمومی یک اتوبوس به ازای هر هزار نفر است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به خریداری ۶ دستگاه ون از طرف شهرداری زنجان گفت: استاندارد حمل و نقل عمومی، یک اتوبوس به ازای هر هزار نفر در شهر زنجان است.

سعید نجفی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان گفت: نیاز شهر زنجان با قریب به ۵۰۰ هزار نفر شهروند، داشتن حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس است تا شهروندان مشکلی از نظر سفرهای درون شهری نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تلاش چند سال گذشته شهرداری زنجان برطرف کردن این نیاز بوده است، اظهار داشت: در این زمینه از سال ۱۴۰۰ رایزنی‌هایی برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است و طی روزهای آتی نیز این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به خریداری هشت دستگاه ون برای شهرداری در تیرماه سال جاری یادآورشد: طی روزهای آتی تعداد ون‌ها ۶ دستگاه دیگر افزایش پیدا کند که البته رنگ ون‌‎های جدید سفید است.

نجفی با اشاره به اینکه طی هفته‎‌های آتی چهار دستگاه اتوبوس نیز به تعداد اتوبوس‌های شهرداری اضافه خواهد شد، تصریح کرد: درست است که با استاندارد حمل و نقل عمومی فاصله داریم اما اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است.

وی در ارتباط با مسیر استفاده از ون‌های وارد شده گفت: در مسیرهایی که مسافر زیادی برای استفاده اتوبوس وجود ندارد، از ون استفاده می‌شود، مثل مسیر آزادگان که ون‌ها از سمت آزادگان به سمت خیابان دلجویی حرکت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.