حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان گیلان

استاندار گیلان گفت: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان برای حل مسائل و توسعه اشتغال گیلان ضرورت دارد.

استاندار گیلان در دیدار مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: بهره مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت و توسعه اشتغال گیلان ضرورت دارد.

دکتر اسدالله عباسی، بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فعالان عرصه پژوهش و فناوری تاکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان می‌توان تهدید‌هایی همچون پسماند را به فرصت تبدیل کرد و توسعه تولید و اشتغال در استان را سرعت بخشید.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری گیلان نسبت به میانگین کشوری ۲ ممیز یک دهم درصد پایین‌تر است، گفت: نرخ بیکاری ۶ ممیز یک دهم درصدی استان در حوزه افرادی است که به رغم تحصیلات دانشگاهی، مهارت لازم برای انجام امور فنی و حرفه‌ای را ندارند و می‌توانند با توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان جذب این شرکت‌ها شوند. 

استاندار گیلان گفت: باید هم‌تراز با توسعه اشتغال گیلان در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی سهم مباحث دانش بنیان نیز به خوبی افزایش یابد.

دکتر عباسی همچنین خواستار ورود عملیاتی پارک علم و فناوری برای کمک به اجرای بهتر مباحث مدیریت پسماند در استان و همچنین شتاب در روند این مهم از سوی شهرداری رشت و دیگر متولیان امر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید زنجیره مدیریت پسماند در گیلان به درستی اجرا شود گفت: توجه به مسائل زیست محیطی از جمله ساماندهی پسماند سراوان و تفکیک زباله از مبدا با روی کارآمدن دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد.

استاندار گیلان افزود: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است که انتظار می‌رود امورات مختلف با توازن به سرانجام مطلوب برسد.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری نیز در این دیدار گفت: با تشکیل دبیرخانه مشترک، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و دفتر کارآفرینان در توسعه هر استان نقش مستقیم دارند.

مهدی طهوری افزود: افراد تاثیرگذار علم و فناوری باید وارد حوزه اقتصاد شوند تا توسعه اقتصاد کشور را به شکل دانش بنیان شکل دهیم.

وی تاکید کرد: وزارت کشور فعالیت‌های دانش بنیان را در آیین نامه‌ای به نام آیین نامه تولید دانش بنیان در ۱۸ ماده تدوین کرده و این مجموعه در اختیار وزارت علوم قرار گرفته تا دانشگاه‌هایی که شایستگی دارند، ماموریت‌هایی را در سطح ملی و به عنوان ماموریت بلندمدت برعهده بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.