گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت در مشهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌هاست این ملت در مقابل دشمنان ایستاده است و حفظ عزتمان راه رسیدن به دولت کریمه است.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم «به رسم امام» که به مناسبت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر درگرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت در مشهد گلزار شهدای گمنام استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم زمینه خوبی برای حل مسائل کشور ایجاد کرده است. با اینکه مشکلاتی وجود دارد، آینده خوبی را می‌بینیم.  

او افزود: در نظام اسلامی، وظیفه دولت آماده‌سازی برای «دولت جهانی» است؛ در نتیجه باید خودمان را با جهت‌گیری‌های «دولت کریمه» مطابقت دهیم.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در منابع اسلامی به اصطلاح دولت کریمه برخورد می‌کنیم که همان دولت جهانی حجت خدا است. شیعه در انتظار ظهور و تشکیل دولت کریمه است.  

تقوی به تشریح عبارت «دولت کریمه» پرداخت و بیان کرد: دولت به معنای ساخت قدرت در یک سرزمین برای دفاع از آن سرزمین و ساکنانش است. دولت باید نظم، قانون و دیگر مسائل را پاسدار باشد و مردم در سایه نظم و انتظام زندگی خوبی داشته باشند. دولت اینجا متشکل از نهاد‌های قانون‌گذاری، قضایی و اجرایی است و به همه کسانی که با یک هدف متعالی دور یکدیگر جمع می‌شوند و سازمانی تشکیل می‌دهند گفته می‌شود.

او تصریح کرد: کرامت یک صفت انسانی است و فقط خداوند به انسان عطا کرده است. هیچ کس حق ندارد کرامت انسانی فردی را بشکند. هر خدمتی در مقابل خدشه‌دار کردن کرامت انسان بی‌ارزش است. در معارف اسلامی یکی از جنایات مستکبران همین شکست کرامت انسان‌ها و تحقیر آن‌ها است.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص هدف دولت کریمه تاکید کرد: هدف این دولت پاسداری از عزت اسلام و اهل اسلام است. عاشورا با همه عظمتش برای حفظ عزت مسلمانان و جامعه اسلامی اتفاق افتاد. «هیهات من الذله» هنوز در دل تاریخ مانده است. عزت در سایه‌ی اقتدار به وجود می‌آید.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.