افزایش ۴۰ درصدی شهریه مهد‌های کودک در قزوین

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: شهریه مهد‌های کودک در سال جاری به صورت سامانه‌ای است و نسبت به سال گذشته حداکثر ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت.

تندی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طبق دستورالعملی که به مدیران مهد‌های کودک داده شده، میزان شهریه دریافتی، به همراه منشور اخلاقی مهد‌های کودک و همچنین قواعد رفتاری مدیران و مربیان در حوزه حجاب و عفاف باید در تابلو اعلانات مهدکودک و همچنین در دفتر مدیر نصب باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۷ مهد کودک در سطح استان قزوین فعالیت دارند که از این تعداد ۳۵ مهد کودک شهری و ۲ مهد کودک روستایی است و در مجموع دو هزار و ۳۶۲ کودک از خدمات مهد‌های کودک استان استفاده می‌کنند.

تندی با اشاره به دلایل تفاوت میزان شهریه در مهد‌های کودک گفت: چهار مؤلفه وجود دارد که بر میزان شهریه مهد‌های کودک مؤثر است که این مؤلفه‌ها شامل مدت زمان حضور کودک در مهدکودک، کیفیت ارائه خدمات، لوازمی که در مهد کودک برای نگهداری کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین سن کودک است و همین عوامل باعث می‌شود که نوع قیمت‌گذاری شهریه‌های مهد‌های کودک متفاوت باشد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر نحوه عملکرد مهد‌ها عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دی ماه سال ۱۳۹۹ کلیات واگذاری امر تربیت کودکان از صفر تا ۶ سال از مهدکودک‌ها تا پیش‌دبستانی به صورت یکپارچه به وزارت آموزش و پرورش سپرده شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۱ ناظر استانی به همراه ناظران منطقه‌ای کار نظارت و راهبری بر مراکز کودکستان‌ها را بر عهده دارند به طوری که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد ۵۳۴ بازدید از مراکز کودکستان‌ها در سامانه نظارت ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.