دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کلینیک فوق تخصصی درمان شکاف کام و لب را راه اندازی می کند

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از فرصت همراهی موسسه خیریه نجمی کلینیک فوق تخصصی درمان شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا(س) راه اندازی می کند.

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از نشست با اعضای موسسه خیریه نجمی گفت :  قرار است در یکی از ساختمان های بیمارستان الزهرا(س) پس از بازسازی و بهسازی، کلینیک فوق تخصصی درمان شکاف کام و لب بنیاد نجمی مستقر شود. 

وی ادامه داد:  اتاق عمل های این ساختمان نیز بازسازی و تجهیز و به درمان مبتلایان به این عارضه اختصاص خواهد یافت. 

وی افزود: آقای دکتر نجمی جراح نامدار هم میهن ساکن بلژیک و آقای دکتر روشن ضمیر  فوق تخصص نامدار کشورمان در جراحی شکاف کام  لب و همچنین گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که بهترین های این گروه را در خود جای داده است طی تفاهم نامه ای همکاری خود را در درمان کودکان در این بیمارستان  به شکل منسجم شکل خواهند داد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیت های بیمارستان الزهرا(س) وجود تجهیزات پزشکی خاص کاشت حلزون شنوایی و همچنین  اتاق های گفتار درمانی و تربیت شنوایی است، گفت: با توجه به اینکه کودکانی که دچار عارضه شکاف کام و لب هستند تا ۱۸ سالگی نیاز به مراقبت و درمان های مختلفی دارند کلینیک دندانپزشکی و ارتودنسی و کلینیک روانشناسی نیز در این کلینیک فوق تخصصی مستقر خواهند شد.

 غزنوی گفت: عملیات طراحی و اقدامات بهسازی و بازسازی بلافاصله پس از بازدید دکتر نجمی از اتاق عمل، آغاز شده و به راه اندازی زودهنگام این کلینیک فوق تخصصی، بسیار امیدواریم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  گفت: در این اتاق عمل در مرحله اول، بیماران هم استانی و در فاز بعدی بیماران کشورهای همسایه پذیرش خواهند شد. 

وی افزود: در بازدیدی که دو هفته قبل، مدیرکل گردشگری سلامت وزارت بهداشت، از بیمارستان الزهرا(س) زاهدان انجام داد شرایط را برای پذیرش بیماران خارجی مثبت ارزیابی کرد و مجوز آن از جانب وزارت بهداشت، بزودی صادر خواهد شد. 

 عمل جراحی شکاف کام و لب، پیش از این بصورت موقت و در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان انجام میشد.

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار