چهل و نهمین نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان

در چهل و نهمین نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مباحث مربوط به مشکلات جانبازان و دانشگاه هنر اصفهان بررسی شد.

تعدادی از نمایندگان استان اصفهان در این مجمع که به میزبانی آسایشگاه شهید مطهری‌ها و یادگاران دوران دفاع مقدس برگزارشد در نشستی صمیمی چهارساعته، ضمن شنیدن سخنان جانبازان حاضر، قول پیگیری برای کاهش و حل مشکلات را در سطح کلان دادند.


متعهد نشدن بیمه برای ارائه تمام خدمات درمانی به جانبازان، کمبود تجهیزات و امکانات ویژه مورد نیاز از جمله ویلچر، یکسان دیده شدن جانبازان با درصد‌های متفاوت در قوانین فعلی، حمایت نشدن خانواده جانبازان بویژه همسران آن‌ها همچنین مناسب نبودن وسایل حمل و نقل و معابر و امکان برای تردد از مشکلات مطرح شده جانبازان در این نشست بود.


رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین برنامه این نشست از مجمع، بررسی مشکلات متعدد جانبازان بویژه در خصوص درمان و تجهیزات پزشکی ویژه آن‌ها بود برای مثال برخی‌ها، هشت سال است که ویلچر ندارند.


حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود:در پایان نشست امروز مصوب شد در کوتاهترین زمان، برای تسریع در حل مشکلات جانبازان، اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان نشستی با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشند.


زهرا شیخی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در کنار درک مشکلات همه جانبازان، باید در نظر داشت که جانبازان ۷۰ درصد مشکلات خاص تری دارند و این نیازمند این است که با تصویب قوانین جامع، مشکلات آن‌ها رفع شود.


او افزود: مشکلاتی که جانبازان مطرح کردند بویژه درباره بیمه و درمان را نمایندگان ویژه بررسی خواهند کرد تا به حد توان خود، رافع مشکلات آن‌ها باشند.


از ۱۰ هزار و ۸۰۰ جانباز ۷۰ درصد کشور،۱۰ درصد از استان اصفهان هستند که با احتساب دیگر جانبازان میهمان، این تعداد حدود هزار و ۳۰۰ نفر است.


یکی دیگر از موارد مطرح در چهل و نهمین نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان، موضوع مشکلات دانشگاه هنر بود.


رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه دانشگاه هنر با ۴۲ سال قدمت، جزء چهار دانشگاه دولتی این استان است گفت: این ظرفیت وجود دارد که بتواند در حوزه هنر اسلامی و صنایع دستی نقش آفرینی کند.


علیرضا خواجه احمد عطاری افزود: هم اکنون فضای آموزشی دانشگاه هنر اصفهان با پنج دانشکده و سه هزار و ۲۰۰ دانشجو، در ۲۸ خانه کوچک تاریخی که برخی نیز اجاره‌ای و امانی است، پراکندگی دانشگاه، کار آموزش و خدمات رسانی به دانشجویان را سخت کرده و از طرفی هم نبود خوابگاه یک معضل بویژه برای دختران دانشجو است.


او اضافه کرد: از نمایندگان اصفهان خواستیم که مجتمع‌های آموزشی بدون استفاده بویژه مجتمع آموزشی صنعت برق در وسعت ۳۵ هکتار که در ۲۰ سال گذشته به جزء دوران‌هایی کوتاه و خاص فعالیت داشته به عنوان سایت دانشگاه هنر اختصاص یابد.


مهدی طغیانی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به پیشنه تاریخی و هنری اصفهان، دانشگاه هنر از دانشگاه‌های بامأموریت مهم در این باره است گفت: محل استقرار فضای آموزشی و خوابگاه‌های اجاره‌ای این دانشگاه مناسب دانشجویان نیست.


او افزود: مقرر شد، مجمع نمایندگان استان اصفهان، استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی در این استان که خالی هستند یا استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌شوند را پیگیری کنند و سایت اصلی برای دانشگاه هنر ایجاد و با توجه به پیش بینی نشدن بودجه‌ای از سفر ریاست جمهوری، با رایزنی‌ها، اعتبار‌هایی برای این دانشگاه مصوب و تخصیص داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار