ارائه خدمات درمانی و امدادی هلال احمر سیستان و بلوچستان به زائران پاکستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات درمانی و امدادی به ۹۸۵ نفر از زائران پاکستانی در پیاده‌روی اربعین در دو مرز میرجاوه و ریمدان خبر داد.

 روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از ۲۷ مردادماه تا کنون ۹۸۵ نفر از زائران پاکستانی برای دریافت خدمات درمانی و امدادی به قرارگاه مرزی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی میرجاوه ریمدان مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۲ نفر به صورت سرپایی درمان، ۲۶۷ نفر زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند و ۵۷۶ نفر توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر اسکان اضطراری پیدا کردند. 

سجادی بیان داشت: با توجه به شرایط جوی هوا و وقوع پدیده توفان تعداد هزار و ۵۷۷ عدد ماسک بین زائران توزیع شده است.

وی گفت: زائران پاکستانی از آموزش‌های ایستگاهی جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی ریمدان، میرجاوه، زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان و موکب هیات رهروان حضرت علی اکبر (ع) هلال احمر بهره‌مند می‌شوند.

سجادی بیان کرد: کمک‌های اولیه، آموزش CPR و گرمازدگی از جمله مباحثی است که توسط مربیان هلال احمر سیستان و بلوچستان مسلط به زبان اردو و یا با همراهی مترجم به زائران پاکستانی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۴۰ پایگاه آماده خدمت رسانی به زائران پاکستانی در مراسم اربعین حسینی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار