حضور مردم در کنار پلیس موجب پیشگیری از جرایم است

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: فراجا در طول سالیان اخیر گام‌های مؤثری در خصوص اجرای طرح‌هایی همچون نگهبان محله، پلیس افتخاری و شورای برداشته است.

سردار محمدی درمراسم معارفه فرمانده جدید انتظامی شهرستان سراب  با اشاره به اینکه پلیس باید هرگونه اخبار و اطلاعات لازم را با شفافیت‌های بیشتری در اختیار مردم قرار داده و برای کم کردن فاصله خود با اقشار مختلف جامعه تلاش کند، ادامه داد وگفت: تسلط بر مجرمین و تبهکاران سازمان یافته، آشنایی با نقاط جرم زا و کانون‌ها و فضا‌های شهری و از بین بردن زمینه‌های ارتکاب جرم در فضا‌های شهری و پیش بینی عملکرد مجرمانه از ویژگی‌های پلیس حرفه‌ای و کارآمد است.

وی افزود: از ویژگی‌ها و خصوصیات پلیس هوشمند، حرفه‌ای و کارآمد، در اختیار گذاشتن بسیاری از خدمات پلیس به بخش خصوصی، تلاش برای کمتر کردن فاصله با مردم، تسهیل در دسترسی مردم به پلیس، تلاش برای کاهش رفتار‌های نامناسب کارکنان پلیس، ایجاد تناسب بین دغدغه‌های پلیس و مردم، استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی، مهارت ارتباط قوی مردمی و تسلط بر فناوری‌های پیشرفته است. 

وی اذعان کرد: اولویت‌های پلیس در حوزه سرقت، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با ارازل و اوباش بوده و ضروری است همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کنار پلیس، نقش و وظایف اساسی داشته باشند، چرا که تضعیف پلیس باعث تقویت مجرم می‌شود و تقویت مجرم هم تضعیف کردن حقوق شهروندی است.

در این مراسم، سرهنگ "حسن رفیعی" به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان میانه معرفی و از تلاش‌های سرهنگ" محمدتقی سلطانی" قدردانی شد.

برچسب ها: پلیس ، امنیت ، انتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار