توزیع ۳۷۸ هزار قرص ویتامین D در طرح مکمل‌یاری

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح مکمل‌یاری در مدارس استان خبر داد.

فخرالدین اسدی در جلسه کمیته ارتقای سلامت مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۷۲ هزار قرص آهن و ۳۷۸ هزار قرص ویتامین D در قالب برنامه مکمل‌یاری برای سال تحصیلی جدید در مدارس استان توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی از توزیع ۶۷۲ هزار قرص آهن و ۳۷۸ هزار قرص ویتامین D در قالب برنامه مکمل‌یاری برای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد و افزود: اجرای این برنامه‌ها و هماهنگی جهت اجرای طرح کشوری سلامت دهان و دندان و وارنیش فلوراید در سال تحصیلی و هماهنگی جهت اخذ تأییدیه بهداشت فضای کودکستان‌ها توسط شبکه‌های بهداشتی درمانی شهرستان‌ها موضوع مهمی است که بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال تحصیلی پیش رو برنامه مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D با پوشش ۴۲ هزار دانش‌آموز دختر متوسطه اول و دوم با توزیع ۱۶ قرص آهن و ۹ قرص ویتامین D به ازای هر دانش‌آموز و در مجموع با توزیع ۶۷۲ هزار قرص آهن و ۳۷۸ هزار قرص ویتامین D اجرا خواهد شد.

اسدی ادامه داد: برنامه سلامت دهان و دندان با ارائه خدمات دندانپزشکی سطح دو شامل ترمیم، کشیدن، فیشورسیلنت در مدارس ابتدایی روستایی و شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر برای دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه روستایی و سایر بیمه‌ها به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت دارای مرکز دندانپزشکی فعال در طول سال تحصیلی اجرا و طرح وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی استان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در خصوص فرایند صدور مجوز فعالیت کودکستان‌ها، شبکه‌های بهداشتی و درمانی جهت صدور تأییدیه بهداشت موسسان کودکستان‌ها همکاری لازم را با ادارات آموزش و پرورش استان خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.