آیت‌الله نایینی طلایه‌دار و پیشگام وقایع مهم زمانه خود بود

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: آیت‌الله میرزای نایینی یک مرجع مجاهد در زمانه خود بود و در هر مسئله‌ای جزو طلایه داران و پیشگامان بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  در مراسم بزرگداشت آیت‌الله نایینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در شهرستان نائین گفت: یکی از کار‌های خوبی که مورد تاکید و تأیید رهبر انقلاب موضوع مشاهیر، علما و بزرگان بود و مطابق بررسی صورت گرفته در سراسر کشور، شخصیت‌های مطرح بسیاری به ویژه برای معرفی به نسل جوان وجود دارد که رمز و راز موفقیت این شخصیت‌ها بایستی بیان شود.

سید محمد حسینی افزود: بایستی در میان جوانان احساس غرور و افتخار شود که سرزمین ما نیز می‌تواند انسان‌های وارسته و والا مقام را تربیت کند و ما نیز اگر تلاش کنیم می‌توانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور عنوان کرد: گاهی جمع اعضای کنگره بین‌المللی آیت‌الله نایینی که محضر رهبر انقلاب حاضر می‌شدند، علی‌رغم اینکه در این جمع پژوهشگران، استادان حوزه و دانشگاه وجود داشت، گاهی اوقات به واسطه نکات برجسته و بیانات سخنان رهبر انقلاب، این کنگره چند ماه با تأخیر می‌افتاد، زیرا نکاتی مطرح می‌کردند که به ذهن اعضا وارد نمی‌شد.

او  با بیان اینکه رهبر انقلاب دریای علم، دانش و بینش است، گفت: رهبر معظم انقلاب در شعر و ادب، سینما، موسیقی و تمام حوزه‌های هنری نکات دقیق و ظریفی را بیان می‌فرمایند.

حسینی با اشاره به شخصیت ارزنده آیت‌الله میرزای نایینی، تصریح کرد: شخصیت‌هایی مانند میرزای نایینی همیشه زنده هستند و باید قدردان وجود این شخصیت‌ها باشیم و افکار و اندیشه بلند، سلوک و رفتار آن‌ها همیشه وصف نسل‌های متفاوت است و این شخصیت‌ها برای یک مقطع زمانی نیستند که به فراموشی سپرده شوند.

او با بیان‌اینکه عالم باید ژرف‌اندیش و آینده‌نگر باشد، ادامه داد: آیت‌الله نایینی یک مرجع مجاهد بود و اینگونه نبوده است که صرفاً سر در گریبان علم و دانش داشته و در انزوا باشد بلکه فرزند زمانه خود بود و در هر مسئله‌ای مانند جنبش و نهضت تنباکو جز طلایه‌داران و پیشگامان بوده است.

 آیت‌الله میرزا حسین نائینی از برجسته‌ترین علمای مشروطه و نظریه‌پرداز سیاسی ایران در دوره قاجار به شمار می‌رفت‌که مهم‌ترین اثر میرزای نائینی که شهرت سیاسی و اجتماعی وی به دلیل نگارش آن است «تنبیه الامه و تنزیه المله» است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر یک روزه به نایین از طرح بیمارستان افضلیان نایینی و کتابخانه نایین بازدید کرد وهمچنین با حضور وی مرحله اول شرکت کاشی طوطیا سرام تولیدکننده کاشی و سرامیک با تولید سالیانه سه میلیون متر مربع با اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر و غیرمستقیم ۳۰۰ نفر افتتاح شد.

منبع: ایمنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار