از کشف مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس تا توقیف تریاک در محور داراب - شیراز

مهم‌ترین حوادث ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف حشیش و تریاک در عملیات مشترک پلیس نی ریز و البرز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک و حشیش در عملیات مشترک پلیس نی‌ریز و البرز خبر داد. 

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شهرستان نی‌ریز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان نی‌ریز پس از هماهنگی با مرجع قضائی و ۴۸ ساعت تعقیب و مراقبت، با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی به منزل قاچاقچی اعزام شدند و در بازرسی از آن مکان ۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و ۳۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر ‎ دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مواد مخدر

کشف تریاک در محور داراب - شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۳۸ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری پژو خبر داد. 

سرهنگ سیدجواد رضوی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به همراه کارکنان یگان تکاوری هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی داراب - شیراز به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۸ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری سارق در استهبان با ۲۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری سارق باغات، اماکن خصوصی و دولتی و کشف ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات، اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان استهبان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به ۲۲ فقره سرقت از باغات، اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کرد، گفت: پس از تشکیل پرونده سارق روانه دادسرا شد.

دستبند بر دست متهم

سواری ۲۰۷ مسروقه در آباده کشف شد 

فرمانده انتظامی آباده گفت: با تلاش مأموران کلانتری ۱۴ ایزدخواست، یک خودرو ۲۰۷ مسروقه کشف و سارق نیز دستگیر شد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۴ ایزدخواست شهرستان آباده در جهت اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از سرقت، هنگام گشت‌زنی در محور مواصلاتی اصفهان- شیراز به یک سواری ۲۰۷ مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان کرد: پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و استعلام‌های لازم، مشخص شد که خودرو سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۱۲ رضوی استان مرکزی، شهرستان اراک دارد.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه راننده سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، از شهروندان خواست وسایط نقلیه خود را به لوازم ایمنی نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر و قفل پدال و فرمان مجهز کنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

سرقت موتورسیکلت در شیراز و کشف در زرین‌دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با هویت معلوم اقدام به نگهداری موتورسیکلت سرقتی در منزل خود می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از شیراز را کشف کنند.

سرهنگ صالحی فرد اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مردادماه در قیروکارزین 

فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کشف بیش از ۷۴ درصد سرقت‌ها در مردادماه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ قربانعالی روستا فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مردادماه در این شهرستان به اجرا درآمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران اقدام به کشف یک فقره قتل و دستگیری قاتل، کشف یک کیلو و ۴۸۴ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۶ نفر از خرده فروشان، دستگیری ۹ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و کشف بیش از ۷۴ درصد از کل وقوع سرقت‌های مردادماه، توقیف ۶۹ خودرو و موتورسیکلت متخلف، آزادسازی حدود ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار