توسعه زیرساخت‌ های شهری، مستلزم حمایت‌ های دولت است

حل برخی مسائل زیرساختی شهر مشهد نیازمند حمایت دولت است و با اعتبارات محدود شهرداری قابل حل و فصل نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه توسعه حمل‎‌ و نقل عمومی، نیازمند حمایت‌های دولت هستیم و برخی مسائل زیرساختی شهر با اعتبارات محدود شهرداری قابل حل و فصل نیست.
حسن موحدیان با اشاره به ۳۰ مرداد، روز بزرگداشت علامه مجلسی و همچنین روز جهانی مسجد، افزود: مسجد امنیت و آرامش را در جان و نهاد افراد جامعه تثبیت می‌ کند و بهترین فرصت برای پُر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و بزرگسالان است.
 
موحدیان گفت: «مسجد» بهترین فرصت برای ریشه‌ کن کردن ناهنجاری­های اخلاقی و آثار سوء آن در جامعه محسوب می‌ شود و  بهترین بازدارندگی از جرم و جنایت را دارد.
وی تصریح کرد: رویکرد و نگاه شورای ششم، مسجدمحوری است؛ مسجد را محور و اساس فعالیت‌ های خود به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌ دانیم و طی دو سال اخیر نیز اقدامات و تلاش‌ های مختلفی را در این زمینه داشته‌ ایم.
رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه دغدغه ما توسعه کمی و کیفی مساجد در نقاط مختلف، به ویژه مناطق حاشیه شهر و کم‌ برخوردار است، گفت: ردیف اعتباری خوبی هم برای کمک به مساجد در سال جاری پیش‌ بینی شده است.
موحدیان افزود: یکی از مهمترین تصمیمات شورای ششم، یعنی تشکیل قرارگاه اجتماعی، با محوریت و مرکزیت مسجد بنا شده که امیدواریم سریعتر عملیاتی شود.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم در سایه تداوم حمایت‌ های دولت، قدم‌ های سازنده‌ ای برای مشهدالرضا (ع)، جهانشهر برکت و کرامت برداریم؛ مشهد مقدس، یک شهر ملی و بین المللی و نیازمند توجه در ابعاد ملی است.

موحدیان با بیان اینکه سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر در این شهر هستیم، گفت: در حوزه توسعه حمل ‎‌و نقل عمومی به شدت نیازمند حمایت‌ های دولت هستیم و برخی مسائل زیرساختی شهر نیازمند حمایت دولت است و با اعتبارات محدود شهرداری قابل حل و فصل نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به بهره‌‎ برداری از طرح اتصال خیابان طرحچی به خیام ۷۲ اشاره کرد و افزود: این اتصال، یکی از طرح های مهم شهر بوده چرا که موجب کاهش ترافیک سنگین در این محدوده و خیابان خین عرب می‌ شود و قدردان زحمات ارکان مختلف شهرداری هستیم.

موحدیان اظهارکرد: البته نقص کوچکی نیز این طرح دارد که امیدواریم با دستور شهردار، قطعه باقیمانده نیز هرچه زودتر وصل و آسفالت شود.
وی با اشاره به نیرو‌های شهرداری از قبیل: پاکبان، اتوبوسران، نیرو‌های فضای سبز و غیره که برای خدمت‌ رسانی به زائران اربعین، به کشور عراق اعزام شده‌ اند، گفت: برای این عزیزان، آرزوی توفیق و قبولی خدمت دارم و امیدوارم این تلاش‌ های مخلصانه مورد رضایت خداوند منان و ائمه اطهار (ع) قرار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.