ترکیه دیپلمات‌های دانمارک و هلند را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه دیپلمات‌های دانمارک و هلند را در اعتراض به حوادث مرتبط با اهانت به قرآن کریم احضار کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه کاردار دانمارک و مشاور سفیر هلند در آنکارا را در رابطه با حوادث اهانت به قرآن کریم در کشورهایشان احضار کرد.

به گزارش روسیا الیوم، این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: مقامات دانمارکی و هلندی از مخالفت قاطعانه ترکیه در مورد این حملات منفورانه علیه مقدسات اسلامی مطلع شدند و همچنین یکبار دیگر بر محکومیت این اقدامات شنیع از سوی ترکیه تأکید و اعتراض شدید ترکیه ابلاغ شد.

این بیانیه می‌افزاید که مقامات ترکیه به هتک حرمت قرآن کریم که در چندین کشور اروپایی به ویژه در دانمارک و سوئد انجام شده است، پاسخ بسیار تندی می‌دهند.

سوئد و دانمارک در چندین مناسبت از جمله در روز عید قربان، به هتاکان اجازه دادند تا در خاک خود به قرآن کریم اهانت کرده و نسخه‌هایی از این کتاب آسمانی سوزانده شود.

سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از کشور‌ها به شدت این اقدامات را محکوم کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۳:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
فقط محکوم میکنن هیچ کار دیگهخ‌ای بلد نیستن کار عملی و بسیار شدید که دیگه جرات نکنن تکرار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
سیاست مداران دانمارک وهلند وسوئد چند سرمایه دار شیطان پرست که مزدور آمریکاییها وصهیونیسمها میباشند اینها کشور تیستند مستعمره هستند استعمار صهیونیسم یهودی این نقطه های ریز روی زمین را در اختیار چند سرمایه دار قرار داده وملتش را هم با مهاجرین به صورت برده کامل کرده تا در مواقع شکستهای خود بتواند حواس مردم دنیا را از شکست آنها پرت کند
آخرین اخبار