راه اندازی ۱۰۶ بیمارستان و ۱۵ هزار و ۳۹۹ تخت در دولت سیزدهم/ کرونا در دنیا تمام نشده است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در دولت سیزدهم ۱۰۶ بیمارستان و ۱۵ هزار و ۳۹۹ تخت اضافه شده است.

سعید کریمی،  معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری روایت سلامت  گفت: ۱۰۵۰ تخت آی س ی یو اطفال و ۳۰۰۰ تخت آی سی یو در کشور اضافه شده است. 

به گفته وی نوبت انتظار کاشت حلزون  به صفر رسیده  و ۲۰۰۰ کاشت حلزون به صورت رایگان انجام شده است و کودکان زمان طلایی عمل جراحی کاشت حلزون را از دست نمی‌دهند. 

او افزود: سامانه کارآمد جایگزین قاصدک شده و تعرفه پرستاری محاسبه خواهد شد و این تعرفه جزء سرانه سلامت  امسال لحاظ شده  است. 

کریمی ادامه داد: هم اکنون ۲۸۰۰ پزشک متخصص در سراسر کشور با الویت مناطق محروم توزیع شده اند.امسال  بودجه صندوق بیماران صعب العلاج حدود   هفت هزار میلیارد تومان  افزایش یافته و ۱۰۷ بیمار جزء لیست این صندوق قرار دارند. 

او افزود: ۴۱۴ استاندارد خدمت و راهنما‌های بالبنی ابلاغ شده و از سال ۹۵ تا به امروز ۱۳۰۰ راهنما‌ی بالینی ابلاغ شده است.

کریمی بیان کرد: نسخه الکترونیک در بیش از ۹۰ درصد جامعه پزشکی در حال اجرا است همچنین  پزشک خانواده در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرا شده است و نظام ارجاع به صورت هوشمند انجام می‌شود. سه دهک اول به همراه ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر و افراد تحت پوشش بهزبستی و کمیته امداد از مسیر نظام ارجاع به صورت رایگان بستری می‌شوند و تلاش شده فرانشیز سرپایی از ۳۰درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کند. 

او بیان کرد: الان ۲۵۰ بیمارستان مجوز پذیرش گردشگر سلامت در کشور را گرفته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار بین الملل در سال گذشته برای درمان به ایران سفر کرده اند. 

کریمی بیان کرد: الان ۵۳ مرکز دندان پزشکی دولتی عمدتا در مناطق محروم راه اندازی شده است و در تهران ۱۰ مرکز دولتی در آینده راه اندازی خواهد شد. حدود ۲۵۰ دستگاه تجهیرات پزشکی مانند دستگاه درمان سرطان خریداری و توزیع شده است و حدود ۹۰ درصد از خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است. 

او ادامه داد: اعتبار بخشی مراکز جراحی محدود برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و بسته تعالی توانبخشی طراحی شده تا میزان تخت‌ها به ۸۰۰ تخت در سراسر کشور برسیم. 

کریمی گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌ها کنترل موفق بیماری کرونا در کشور است. الان شرایط با ثباتی داریم، اما هنوز کرونا در دنیا تمام نشده است.

او بیان کرد: سرطان با افزایش سن رابطه مستقیمی دارد و اتفاقا در شمال اروپا میزان شیوع سرطان بیشتر است.

کریمیافزود: نحوه پذیرش در زمینه برخی رشته های پزشکی تغییر کرده است و تعرفه این رشته ها مانند بیهوشی عوض می شود. 

او ادامه داد: تعرفه ها در سال های گذشته متناسب با تورم تغییر پیدا نکرده است.  بر اساس نامه ای قرار شده تعرفه در نیمه دوم سال تغییر کند. بیماری های  روانشناسی و سوختگی معرفی شده و پیشنهاد شده این دو بیماری جزء صندوق بیماران صعب العلاج قرار بگیرد.

کریمی افزود: نرخ باروری در سال جاری از ۱/۶۶ به ۱/۶۷ افزایش پبدا کرده است. در سال گذشته بیش از یک میلیون تولد در کشور داشته ایم  و نزدیک به ۱۰۰ هزار درمان ناباروری انجام شده است که ۸۵ درصد از ناباروری در سطح دوم درمان خواهند شد.

او گفت: در سال جاری بیش از ۳۳ هزار بازرسی و ۱۲۷۰ مرکز غیر مجاز تعطیل و و ۱۹۲۹ مرکز به قوه قضائیه معرفی شده اند.

او گفت: بودجه ایمن سازی بیمارستان های فرسوده زیاد است و تنها وزارت بهداشت نمی تواند از  عهده این کار به تنهایی بر بیاید و این موضوع یک کار تیمی و با مشارکت سازمان های مختلف باید انجام شود. برای تمدید یا صدور پروانه برای راه اندازی مراکز درمانی باید از آتشنشانی تاییدیه های لازم را بدهند. 

کریمی بیان کرد: پیشنهاد داده شده افزایش حقوق ۴/۵ تا ۵ میلیون تومان در مناطق محروم برای پزشکان انجام شود. ضریب کا پزشک در بخش دولتی و خصوصی یکسان شده است
حدود ۴۰۰ فارغ التحصیل طب ایرانی در مقطع دکترا در کشور داریم. افرادی که در راه اندازی بیمارستان بخش  طب سنتی را ایجاد کنند نمره خوبی در اعتبار بخشی تعلق خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار