۸۴ هزار نفر در زاهدان از خدمات بهداشتی درمانی بهره‌مند شدند

مدیر درمانگاه تخصصی صاحب‌الزمان (عج) زاهدان با اشاره به ارائه خدمات درمانی کیفی به مردم محروم در مراکز درمانی تأمین اجتماعی، گفت: سال گذشته ۸۴ هزار نفر در زاهدان از خدمات بهداشتی درمانی این مرکز بهره‌مند شده اند.

امنیت اجتماعی در حالی یک حق انسانی به شمار می‌رود که این حق برای محافظت در برابر خطرات زندگی و نیاز‌های اجتماعی لازم و ضروری است بر این اساس سازمان تأمین اجتماعی امنیت درآمد و حفاظت از سلامت را تضمین کرده و در نتیجه به پیشگیری و کاهش فقر کمک می‌کند.

این نهاد، وظیفه خود را از طریق ارائه مزایای نقدی یا غیرنقدی با هدف تأمین دسترسی به خدمات درمانی و همچنین امنیت درآمد در طول چرخه زندگی به افراد پرداخت می‌کند.

خدمات سازمان تأمین اجتماعی در زمان بیماری، بیکاری، آسیب شغلی، زایمان، مسوولیت‌های خانوادگی و همچنین در دوران بازنشستگی و پیری به افراد تعلق می‌یابد.

در این راستا ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بود که از جمعیت ۳۶ میلیونی نفری ایران، تنها ۲۰ درصد از جمعیت یعنی هفت میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داشتند، اما با تلاش‌ها در ادامه این میزان افزایش چشمگیری به دنبال داشته به‌طوریکه امروزه بیش از ۷۰ درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند و سازمان تأمین اجتماعی ۵۳ درصد از جمعیت کل را خدمات‌دهی می‌کند.

سیستان و بلوچستان در ارائه خدمات بهداشتی درمانی و رفاهی از این‌حیث مستثنی نبوده به‌گونه‌ای که تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در این استان ۸۴۶ هزار نفر معادل ۲۷ درصد مردم است که از این تعداد ۲۳۴ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۱۸ هزار نفر تبعی هستند و تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان در سیستان و بلوچستان نیز ۹۳ هزار نفر است.

در حوزه خدمات درمانی مجموع هفت بیمارستان و مرکز درمانی تخصصی و عمومی سازمان در سیستان و بلوچستان به طور رایگان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در استان خدمت ارائه می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار