حضور هزار پزشک در مراسم اربعین برای خدمت رسانی به زائران

وزیر بهداشت از استقرار ۱۰ بیمارستان صحرایی، اعزام ۳۷۳ آمبولانس و هزار پزشک به مناطق مرزی برای خدمت رسانی در مراسم اربعین امسال خبر داد.

 بهرام عین اللهی در حاشیه آیین بدرقه کاروان سلامت اربعین در پایگاه اورژانس هوایی استان تهران، گفت: امروز شاهد تجمعی پرشور از نیرو‌های خدوم بهداشت و درمان کشور هستیم که عاشقانه، داوطلبانه و با شور و شوق برای خدمت رسانی به زائران اربعین به مناطق مرزی اعزام شدند.

وی افزود: سال گذشته که در منطقه حضور داشتم شاهد زحمات این عزیزان بودم و می‌دیدم که چگونه با خضوع و تحمل گرما و رنج خستگی به زائران خدمت ارائه می‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان این که این فداکاری‌ها با این درجه از خلوص و ایثار تنها در ایران اسلامی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: ۵۵ درصد زائران اباعبدالله از مرز مهران به مراسم راهپیمایی اربعین می‌پیوندند، بنابراین ما نیز در مهران امکانات بیشتری متمرکز کرده ایم.

 عین اللهی خاطرنشان کرد: امسال یک سازه ثابت بیمارستانی در پایانه مهران با همه امکانات افتتاح کرده ایم که در خدمت زائران خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اربعین امسال ۳۷۳ آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ بالگرد، ۱۰ بیمارستان صحرایی و هزار نیروی داوطلب و ۱۷۰ پزشک در منطقه مستقر خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته موفق شدیم در شلمچه، یک سازه ثابت بیمارستانی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی کنیم.

وی افزود: در مرز خسروی نیز سازه دو طبقه‌ای احداث کرده ایم که امسال از یک طبقه آن بهره برداری می‌شود.

 عین اللهی یادآور شد: در بقیه پایانه‌ها همچون تمرچین و باشماق نیز متناسب با تردد زائران، کادر بهداشت و درمان و اورژانس حضور خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار