تخلیه هزاران نفر به خاطر آتش سوزی‌های گسترده در کانادا

مقامات کانادا به دلیل شدت آتش سوزی جنگل‌ها در شمال غرب این کشور دستور تخلیه هزاران نفر از ساکنان را صادر کردند.

به دلیل گسترش آتش سوزی در منطقه مسکونی هی ریور در شمال غربی کانادا، مقامات این کشور دستور تخلیه شهر یلونایف را صادر کردند.

به گزارش تایم، سه هزار نفر در منطقه مسکونی "هی ریور" زندگی می‌کنند که به دنبال آتش سوزی‌ها شدید در این منطقه نیرو‌های امداد و نجات با اتوبوس و هواپیما ساکنان را از این منطقه تخلیه کردند.

به گفته مایک وست، افسر آتش‌نشانی، آتش به شهر نزدیک شده است. او در ادامه تاکید کرد: «ما شاهد آتش‌سوزی گسترده در منطقه بوده‌ایم که به سرعت در حال حرکت است.»

تاکنون هیچ تلفاتی در اثر آتش‌سوزی یلونایف گزارش نشده، اما چندین سازه تخریب شده است. شهر یلونایف حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۵۰ مایلی جنوب دایره قطب شمال قرار دارد.

برخی منابع خبری در مورد این آتش سوزی نوشته اند: کانادا در حال حاضر بدترین فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی خود را تجربه می‌کند. منطقه‌ای به وسعت ایالات بایرن، بادن-وورتمبرگ و نوردراین-وستفالن آلمان در این کشور در آتش سوخته است. اکنون آتش سوزی‌ها بزرگترین شهر در قلمرو شمال غربی این کشور را تهدید می‌کند.

مقامات پیش از این در عصر روز سه شنبه حالت فوق العاده برای کل مناطق شمال غربی کانادا اعلام کرده بودند. این به آن‌ها این فرصت را می‌داد که متفاوت عمل کنند، از اتاوا کمک بخواهند و در کوتاه‌مدت دستور تخلیه را بدهند، زیرا شرایط به سرعت در حال تغییر است و وضعیت منطقه یک چالش بزرگ است. بیشتر روستا‌های آسیب دیده صد‌ها کیلومتر از هم فاصله دارند و برخی از جاده‌ها قبلاً آسیب دیده اند. شاهدان عینی از سوختن آسفالت خبر می‌دهند؛ بنابراین تخلیه باید توسط هواپیما‌های نظامی انجام شود.

برچسب ها: کانادا ، آتش سوزی ، اتاوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار