معرفی برند ملی زعفران ایران این محصول را از گمنامی در جهان خارج خواهد کرد

عضو هیات مدیره یک شرکت بین‌المللی زعفران گفت: معرفی برند ملی زعفران ایران این محصول را از ورطه گمنامی در بازار جهانی خارج خواهد کرد.

مهدی جهانشیری عضو هیات مدیره یک شرکت بین‌المللی زعفران گفت: هم اکنون تولید ۹۳ درصد زعفران جهان در انحصار ایران است و هنوز بر مدار خام فروشی در حرکتیم.

او افزود: از جمله کار‌های بر زمین مانده در عرصه زعفران می‌توان به کنترل بازار از طریق قیمت‌گذاری و خرید زعفران در زمان افت قیمت از کشاورزان، تلاش برای کشف فرمول علمی قیمت پایه زعفران هر سال، جلوگیری از کاهش قیمت پایه با هدف حمایت از زنجیره تولید اعم از کشاورز و دیگر دست‌اندرکاران این محصول، تمرکز بر روی تولید مشتقات زعفران نظیر "کروسین زعفران" (ترکیبات رنگی دارای خاصیت غذایی و دارویی)، ایجاد بزرگترین کارخانه فرآوری در تربت‌حیدریه با کمک کشاورزان و توسعه و گسترش مبادلات زعفران با کشور‌های خارجی اشاره کرد.

عضو هیات مدیره یک شرکت بین‌المللی زعفران با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رصد رفتار‌های انتخاباتی کاندیدا‌های مجلس بیانگر آن است که موضوع زعفران و نوشتن متن‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها بر این اساس، تاثیر مثبت زیادی در شور و شوق انتخاباتی مردم این خطه دارد.

جهانشیری بیان کرد: این بدان خاطر است که محور اقتصادی مردم سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات که دارای یک نماینده هستند، در درجه نخست تولید، فرآوری و صادرات زعفران است.

او تصریح کرد: بر این اساس و در درجه نخست برنامه کاری و شعار‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها در پیوند با نوع تحولاتی که می‌خواهند در اقتصاد مبتنی بر زعفران و به تبع آن حس امیدآفرینی زعفرانکاران به وجود آورند هم در تقویت شور و شوق انتخاباتی و هم در میزان کسب رای آن‌ها تاثیر مثبت دارد.

عضو هیات مدیره یک شرکت بین‌المللی زعفران تاکید کرد: از آنجا که زعفران یک محصول اشرافی است لذا بسیاری از مردمان جهان با خواص دارویی آن ناآشنا هستند و بر این اساس در کنار صادرات، به دنبال معرفی ابعاد وجودی زعفران و به تبع آن بازارسازی جهانی هستیم تا بر تعداد مشتریان این محصول بیفزاییم.

جهانشیری با بیان این که رویکرد ما تعاونی است و انتفاعی و رقابتی نیست، اظهار کرد: هنر ما در بسیج سهامدارانی است که در شرایط کنونی سرجمع دارایی آن‌ها به ۳۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که می‌تواند محرک خوبی برای حوزه کشاورزی کشور و صنایع و مشاغل مرتبط با آن باشد.

او افزود: از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این شرکت سهامی عام در حوزه کشاورزی کشور آن است که پولدارترین اعضا مجاز به خرید بیشتر از پنج درصد سهام این شرکت نخواهند بود.

بر اساس داده‌های آماری خانه کشاورز، تولید زعفران مازاد بر نیاز کشاورزان تربت‌حیدریه ۳۵ تن محصول خشک است که با احتساب مناطق حومه به ۶۰ تن می‌رسد و این بیشترین سطح عملکرد منطقه‌ای در جهان است ضمن این که استان‌های خراسان رضوی و جنوبی به لحاظ کمی و کیفی رتبه نخست تولید زعفران دنیا را در اختیار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.