شناسایی ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : از جمعیت ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده در استان، ۴۲۰ دانش‌آموز جذب شدند.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، گفت : مهرماه امسال ۴ هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس درس پذیرای ۳۷۰ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به ۲۹ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: طی یک سال گذشته سرانه ورزشی با احداث ۸ سالن ورزشی، ۱۵ کلاس درس تربیت بدنی و ۳۳ چمن مصنوعی در مدارس استان ۲ برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ در دوران کرونا، اجرای نظام رتبه‌بندی، تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور و شیوه جدید جذب معلم را از جمله اتفاقات خوب حوزه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم دانست.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار فرهنگی استان رتبه‌بندی شده‌اند، افزود: در جذب معلم در مقطع ابتدایی و استثنایی ۸۰۰ نفر، در متوسطه اول و دوم فنی حرفه‌ای و کاردانش ۶۰۰ نفر، برای معلم پرورشی ۴۰۰ نفر سهمیه جدب کرده‌ایم. 

محمدی افزود: سال گذشته طبق استعلامات انجام شده، ۲ هزار و ۷۰۰ بازمانده از تحصیل معرفی شدند که یک هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: با همکاری ۵۷۰ راهبر آموزشی و مدیران مدارس ابتدایی آدرس محل سکونت ۹۰۰ نفر از بازماندگان تحصیلی را یافتیم به طوری که توانستیم ۴۲۰ نفر از آ‌ن‌ها را جذب کنیم.

محمدی ایران قوی را نیازمند آموزش و پرورش قوی دانست و تصریح کرد: برای داشتن آموزش و پرورش قوی باید مدرسه قوی داشت و برای داشتن مدرسه قوی باید شرکای آموزش و پرورش که یکی از آن‌ها اصحاب رسانه است برای رسیدن به اهداف عالی آموزش و پرورش با ما همکاری همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخشی دیگر از سخنانش، رسالت مهم خبرنگاران را با تأسی از قیام عاشورا توصیف کرد.

وی اظهار کرد: یزید به دلیل فضای تبلیغاتی که در دستگاه داشت به دنبال تحریف قیام عاشورا بود که حضرت زینب در تل زینبیه، کوفه و شام با روایتگری صحیح اجازه تحریف واقعه عاشورا را نداند.

محمدی خاطرنشان کرد: خبرنگاران به تاسی از فلسفه عاشورا در مسیر اطلاع‌رسانی دقیق حرکت کنند و همانند حضرت زینب (س) که اجازه تحریف عاشورا را نداند اصحاب رسانه هم اجازه تحریف دستاورد‌های نظام جمهوری را ندهند و با روایتگر اتفاقات خوب با هدف امیدآفرینی در جامعه گام بردارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.