اجرای مانور بازگشایی مدارس در استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : نیمه شهریور ماه مانور بازگشایی مدارس در استان کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز، ۲۶ هزار معلم، ۲۹ هزار نفر بازنشسته داریم همچنین شمار مدارس استان به چهار هزار باب و ۱۵ هزار کلاس درس می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از وجود ۲۴ اداره آموزش و پرورش و سه ناحیه در سطح استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم کار‌های بزرگی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام بزرگ دولت سیزدهم بازگشایی مدارس در چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ بود.

وی کرونا را فتنه‌ای دست‌ساز برخی کشور‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران خواند و عنوان کرد: موئد این موضوع فرمایشات رهبر انقلاب درباره عدم خرید واکسن از کشور‌های مذکور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عده‌ای دنبال به تعطیلی کشاندن مدارس بودند، اذعان کرد: افراد فراوانی مخالف بازگشایی مدارس بودند، اما به همت دولت با بازگشایی مدارس روح تازه‌ای به کالبد جامعه دمیده شدو فعالیت‌ها در مسیر اصلی خود قرار گرفت.

محمدی درباره اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: این طرح از چندین سال قبل مطرح بود و کسی آن را اجرایی نمی‌کرد تا اینکه در این دولت به‌عنوان کاری بزرگ اجرایی شد.

وی از رتبه‌بندی ۹۴۰ هزار معلم در سطح کشور خبر داد و افزود: طی یکی دوسال اخیر حقوق معلمان حدود دو برابر افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دیگر کار بزرگ دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش برگزاری آزمون‌های نهایی در پایه دوازدهم تحصیلی به‌صورت استاندارد بود که دارای ۴۰ درصد تاثیر در رتبه کنکور است.

محمدی اذعان کرد: شورای آموزش و پرورش پس از سال‌ها نخستین آزمون استاندارد را در پایه دوازدهم برگزار شد که این آزمون در استان کرمانشاه در ۱۸۲ محل اجرا و در نهایت در ۱۲ حوزه اوراق امتحانی ۲۹ هزار دانش‌آموز تصحیح شد.

وی افزود: کار بزرگ دیگر دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش برگزاری مترقی‌ترین شیوه جذب معلمان به‌صورت علمی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
$$$
۱۲:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
ی عده رو فقط با پارتی استخدام کردید این حق الناس بعدش نوشتید بهترین روش جذب معلم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاپور
۱۱:۵۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
درود مرد بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
خیلی خوب بود